Profesii

Bestjobs integrează în platforma de recrutare un instrument de consiliere în carieră bazat pe inteligenţa artificială

Andrei Frunză, CEO bestjobs

Andrei Frunză, CEO bestjobs

Autor: Cristina Bellu

20.06.2023, 10:25 161

Platforma de recrutare online bestjobs a integrat în platformă un instrument de consiliere în carieră bazat pe inteligenţa artificială (AI) care ajută candidaţii să se orienteze mai bine profesional, să-şi completeze CV-urile sau să-şi rafineze căutările pe bestjobs. De asemenea, utilizatorii pot primi sfaturi utile de la Coach-ul digital, astfel încât să fie mai bine pregătiţi pentru un potenţial interviu.

„Susţinem utilizatorii în demersurile lor şi le suntem alături în cel mai eficient mod posibil, integrând tehnologii digitale de ultimă generaţie pentru inovarea industriei. Amplificăm folosirea AI prin integrarea şi antrenarea unui career coach 100% digital, care foloseşte Inteligenţa Artificială pentru a oferi candidaţilor sfaturi valoroase şi personalizate despre cum să-şi îmbunătăţească prezenţa pe platformă sau cum să devină mai atractivi pentru angajatori, pornind de la scrierea CV-ului şi până la participarea la interviu”, explică  Andrei Frunză, CEO bestjobs.

Din rândul recrutorilor, mai mult de două treimi recunosc că au folosit platformele de AI în procesul de recrutare şi tot atâţia spun că au început să urmărească la candidaţi abilitatea de a folosi astfel de instrumente. Cel mai adesea recrutorii aleg să folosească AI pentru scrierea anunţurilor de angajare, pentru selecţia cât mai eficientă a candidaţilor potriviţi pe baza CV-urilor primite şi pentru crearea conţinutului care să promoveze strategia de Employer Branding a companiei, spun oficialii bestjobs.

„În ultimii ani, piaţa muncii a fost de partea candidaţilor, aceştia fiind în multe domenii insuficienţi în raport cu joburile disponibile. Acest lucru a însemnat un volum de muncă mult mai mare pentru angajatori, care erau într-o constantă căutare de candidaţi potriviţi. Bestjobs a creat un algoritm care să sprijine recrutorii în potrivirea mai rapidă a candidaţilor cu joburile active, pe baza informaţiilor din descriere. În plus, bestjobs a integrat direct în platformă generarea inteligentă de conţinut pentru descrierile joburilor, recrutorii reuşind astfel să economisească 60% din timpul dedicat publicării unui anunţ”, adaugă Andrei Frunză.

Un studiu recent realizat de bestjobs arată că peste 60% dintre angajaţi consideră că activitatea lor nu poate fi înlocuită de AI, în timp ce 22% apreciază posibilitatea de a eficientiza astfel anumite sarcini la job şi doar 18% rămân sceptici.

Dintre participanţii la studiu care au spus că au folosit Chat GPT, 27% au declarat că cel mai adesea au apelat la acesta pentru job, alţi 27% pentru a genera texte şi articole, 35% pentru informaţii de cultură generală, 7% pentru template-uri şi răspunsuri la mail-uri, iar 5% pentru scrierea de cod. O bună parte dintre aceştia au folosit Chat GPT ca suport pentru angajare, 32% implicând Chat GPT în căutarea de joburi, 12% în obţinerea de sfaturi pentru interviu, 25% pentru a scrie mail-ul sau scrisoarea de intenţie atunci când aplică la un job nou.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO