Profesii

Companiile mici şi start-up-urile deţin aproape o treime din numărul total de joburi postate în piaţă de la începutul anului. eJobs: Jumătate dintre aceşti angajatori afişează salariul în anunţul de angajare, procent cu 10% mai mare faţă de media pieţei

Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs

Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs

Autor: Cristina Bellu

25.10.2023, 09:55 608

Start-up-urile şi companiile mici, cu maximum 50 de angajaţi, au scos în piaţă 131.000 de joburi noi de la începutul anului, iar domeniile în care s-a recrutat cel mai mult au fost servicii, retail, transport - logistică, turism, industria alimentară şi construcţii, potrivit eJobs, principala platformă de recrutare online din România

„Companiile mici şi start-up-urile rămân active pe piaţa muncii şi deţin aproximativ o treime din numărul total de joburi postate în acest an. Chiar dacă în anumite domenii, cum ar fi retailul, serviciile ori industria alimentară, se luptă cu angajatori mari, cu branduri puternice şi cu acoperire extinsă la nivel naţional, sunt o opţiune foarte bună pentru candidaţii tineri aflaţi la început de carieră, pentru cei care caută o reconversie sau pentru cei care sunt atraşi de proiectele antreprenoriale”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.

Bucureşti şi Ilfov, Cluj – Napoca, Iaşi, Braşov, Sibiu şi Timişoara sunt oraşele în care există cele mai multe opţiuni pentru candidaţii care vor să lucreze într-un start-up sau într-o companie cu cel mult 50 de angajaţi.

„Aceşti angajatori nu fac recrutări masive, însă este o categorie de companii foarte bine reprezentată pe piaţa muncii. Spre exemplu, în ultimele două luni, aproape 4.000 de companii cu maximum 50 de angajaţi, respectiv start-up-uri şi companii mici, au fost active cu cel puţin un anunţ de angajare pe platformă”, adaugă Roxana Drăghici.

50% dintre anunţurile postate pe acest segment de companii au salariul afişat, procent care este cu 10% mai mare decât media generală a pieţei.

„Transparenţa, în special cea salarială, este apreciată de candidaţi şi poate fi un argument extrem de convingător pentru a aplica la un anumit angajator. Inclusiv pentru companii este o soluţie pentru a merge mai ţintit către candidaţi şi pentru a evita situaţiile în care pierd aplicanţi în urma unor negocieri salariale eşuate”, mai spune Roxana Drăghici.

Potrivit eJobs, majoritatea job-urilor postate se adresează candidaţilor din segmentul entry level (0 – 2 ani de experienţă), mid level (2 – 5 ani de experienţă) şi fără experienţă. Cel mai puţin căutaţi sunt seniorii (peste 5 ani de experienţă) şi managerii.

Aproape 90% dintre angajatorii mici caută candidaţi care să lucreze full-time. Deschiderea acestora faţă de contractele part time, cele sezoniere sau faţă de internship-uri şi voluntariat este mai mică decât în cazul companiilor de dimensiuni mai mari.

În acest moment, aproape 30.000 de joburi sunt disponibile pe eJobs.ro.

 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO