Profesii

Conferinţa ZF HR Trends. Renunţaţi la programul fix de 8 ore! Angajaţii vor să vină la muncă cu plăcere. „Contractul pe o perioadă nedeterminată, cu un singur angajator, începe să devină istorie.“

Conferinţa ZF HR Trends. Renunţaţi la programul fix de...

Autor: Cristina Bellu, Alex Ciutacu

30.03.2019, 01:35 62020

„În compania noastră 6% dintre an­ga­jaţi au optat pentru lucrul de acasă. Din punctul de vedere al angajatului este un lucru pe care şi l-a dorit, dar nu toate grupurile pot accesa astfel de programe. În cazul progra­mu­lui de lucru de aca­să am pornit iniţial cu 2 zile pe săptă­mâ­nă“,a spus Carmen Dumitrache, direc­tor exe­cu­tiv re­sur­se umane în cadrul Telekom Româ­nia, com­panie cu peste 6.000 de angajaţi pe plan local.

Angajarea cu contract de muncă pe pe­rioa­dă nelimitată la o singură companie este pe cale să devină istorie, iar trendul care se pre­fi­gurează în următorii ani este ca angajaţii să de­vină parte­neri sau furnizori pentru mai multe proiecte.

„Contractul pe o perioadă nedeterminată, cu un singur angajator, începe să devină istorie. Munca de acasă este un „must have“, iar anga­jaţii devin parteneri sau furnizori pentru mai multe proiecte“, a spus Florin Godean, coun­try manager al companiei de recrutare Adecco România şi Ungaria.

Totodată, amenajarea unor birouri wow nu este suficientă pentru ca angajaţii să vină fericiţi la locul de muncă, astfel că rolul angajatorilor este de a crea un climat plăcut de lucru, în care managementul este profesionist şi tratează cu respect angajaţii, iar munca pe care o depun angajaţii este una care să le cre­eze semnificaţie.

„Există două modele de lucru -modalitatea de lucru de exploatare şi cea de integrare, iar prima este pe cale de dispariţie. Trebuie să ajungem să nu ne mai fie «scârbă» de ziua de luni şi să nu ne mai bucurăm de ziua de vineri“, a spus George Didoiu, director tenant services, officer agency în cadrul companiei de consul­tanţă imobiliară Colliers International. În acelaşi timp, departamentele de HR tre­buie să se profesionalizeze cu ajutorul robo­ţi­lor, iar procesul de recrutare trebuie să folo­seas­că elemente de marketing.

„Companiile care vor să atragă candidaţi va­lo­roşi trebuie să înceapă să investească foarte mult în brand şi să ofere un conţinut de cali­tate“, a spus Adrian Cernat, CEO al SmartDreamers, o soluţie software de Recruitment Marketing Automation.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro