Profesii

eJobs: Apropierea sărbătorilor de iarnă creşte numărul de angajări în merchandising şi promoţii; un promoter poate câştiga aproximativ 2.500 de lei net, iar un decorator de vitrine 2.800 de lei

eJobs: Apropierea sărbătorilor de iarnă creşte...

Autor: Roxana Rosu

24.11.2022, 10:16 115

Apropierea sărbătorilor de iarnă creşte numărul de angajări în merchandising şi promoţii, suma câştigată de un promoter ajungând la aproximativ 2.500 de lei net, iar cea a unui decorator de vitrine la 2.800 de lei, potrivit eJobs.

În ultima lună, companiile au publicat anunţuri pentru 1.800 de joburi în merchandising şi promoţii, în pregătirea evenimentelor de final de an.

Cele mai multe anunţuri aparţin angajatorilor din retail, turism şi industria alimentară şi se adresează aproape exclusiv candidaţilor tineri, aflaţi la început de carieră. Mai mult de jumătate dintre aceste joburi sunt pentru Bucureşti, în timp ce Timişoara, Iaşi, Cluj-Napoca şi Craiova sunt următoarele oraşe în funcţie de numărul de locuri de muncă disponibile.

„Este un segment de activitate în care media salarială este sub nivelul salariului mediu net pe economie şi asta se întâmplă pentru că vorbim de joburi care nu cer nici foarte multă experienţă, nici un nivel ridicat de specializare. În cea mai mare parte, vizează candidaţii din segmentul entry level, iar acest lucru se reflectă în salariile oferite. În plus, este un sector puternic influenţat de sezonalitate, ale cărui vârfuri sunt înregistrate vara, înaintea sezonului estival, şi iarna, înaintea sărbătorilor”, spune Roxana Drăghici, head of Sales în cadrul eJobs România.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial lansat de eJobs, salariul mediu al celor care lucrează în merchandising şi promoţii este de 2.800 de lei pe lună. Un promoter câştigă aproximativ 2.500 de lei, în timp ce media pentru un decorator de vitrine ajunge la 2.800 de lei. Coordonatorii comerciali încasează salarii medii de 3.000 de lei, iar un job de ambalator sau de hostess vine cu o medie salarială de 2.000, respectiv 2.500 de lei.

„Vedem, în acest domeniu, destul de mulţi tineri care caută joburi de tipul project based sau part time. Este vorba în special de studenţi, dornici să îşi suplimenteze veniturile în timpul liber, cu ajutorul unui job care să le permită, în acelaşi timp, să meargă şi la cursuri. Este un sector foarte accesibil pentru ei, însă în care vedem şi o rată de fluctuaţie considerabilă. Aproape jumătate din numărul total de aplicări din ultima lună pentru joburile din merchandising / promoţii aparţine candidaţilor din categoria de vârstă 18-24 de ani”, mai spune Roxana Drăghici.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO