Profesii

Kotler: Marketingul a crescut standardele de viaţă,i-a învăţat pe oameni să trăiască mai bine, să se lase de fumat şi să fie atenţi la ce mănâncă

Interviu cu Philip Kotler: Marketingul a crescut standardele de viaţă,i-a învăţat pe oameni să trăiască mai bine, să se lase de fumat şi să fie atenţi la ce mănâncă

Autor: Adelina Mihai

31.05.2012, 22:46 1555

Profesioniştii români care vor participa mâine la trainingul susţinut de profesorul Philip Kotler vor avea ocazia să-şi extindă noţiunile vizavi de ceea ce înseamnă puterea marketingului (adesea confundat în mod greşit cu publicitatea), dar şi să conştientizeze faptul că o strategie bună de marketing poate influenţa semnificativ vieţile oamenilor, a spus profesorul Philip Kotler, 81 de ani, într-un interviu acordat ZF în această seară. Philip Kotler, fondatorul "managementului marketingului" modern şi profesor de marketing internaţional la Şcoala Superioară de Management J. L. Kellogg (SUA), va susţine mâine un program de training de şapte ore pentru câteva sute de manageri români.

"Văd marketingul ca pe un contributor la creşterea standardelor de viaţă. Pentru că de-a lungul timpului, de pe vremea când femeile erau toată ziua în bucătărie, nu ieşeau pentru că găteau şi făceau curăţenie, marketingul a reuşit să creeze o clasă de mijloc. Acum, marketingul trebuie să meargă mai departe. Este folosit să ajute oamenii să trăiască o viaţă mai bună, să se lase de fumat, să facă mai multe exerciţii, să nu mănânce prea mult pentru că devin obezi. Folosim aceleaşi instrumente pe care le utilizăm pentru a vinde produse şi servicii pentru a ajuta oamenii să trăiască mai bine", a spus Kotler, profesorul care este implicat în cercetarea şi dezvoltarea marketingului de peste 55 de ani.

Criza a tăiat însă din bugetele de marketing ale companiilor (în special pe cele alocate televiziunii), pe lângă cele de HR (training şi noi angajări) şi de dezvoltare de noi produse.

"Oamenii de afaceri nu vor să dezvolte noi produse în perioade de criză pentru că îi sperie nevoia de cash şi doresc să economisească tot ce se poate. Şi astfel decid să taie doar bugetele care îi pot afecta pe termen lung, nu cele pe termen scurt. Nu taie bugetele de vânzări, pentru că pe termen scurt au nevoie de oameni să vândă, însă taie cheltuielile cu reclamele", a mai spus el.

Profesorul Kotler, licenţiat în economie la Universitatea din Chicago şi doctor în economie la Institutul de tehnologie din Massachusetts, se află începând cu anul 1998 printre Top 50 guru în afaceri la nivel mondial, iar în anul 2008 şi 2009 el a fost clasat în primii 10 Guru în Afaceri din lume.

Printre subiectele ce vor atinse de profesorul Philip Kotler la trainingul de mâine se regăsesc gestionarea celor mai importante provocari şi oportunităţi în afaceri, căutarea şi exploatarea la maxim de noi idei şi metode pentru strategiile de marketing, precum şi îmbunătăţirea puterii brandului.

Citiţi luni într-un interviu acordat Ziarului Financiar ce părere are profesorul Philip Kotler despre rolul lui Steve Jobs sau al lui Richard Branson în marketing, cât de mult contează Facebook-ul în marketing-ul anului 2012 şi care este compania pe care acesta o admiră cel mai mult pentru strategia de marketing folosită.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO