„Dacă ai un partener implicat la fel de mult în business ca tine, rata de eşec scade, pentru că nu îţi mai asumi prea multe riscuri.“
Au un business propriu de mai puţin de trei ani, sunt la primul lor test în mediul antreprenorial local, au mai puţin de 35 de ani, câştigă cel mult 1.000 de euro pe lună din afacerea lor şi au pornit la drum cu cel puţin un partener de business – acesta este, în mare, profilul antreprenorului din România care deţine un start-up, potrivit studiului „Barometrul afacerilor de tip start-up din România“, lansat ieri de firma de consultanţă şi audit EY.
„Start-up-ul, prin definiţia noastră, este o companie prezentă pe piaţă de cel mult trei ani. Majoritatea antreprenorilor (81%) au sub 35 de ani şi nu au pornit la drum singuri, 54% din start-up-uri fiind înfiinţate de doi sau mai mulţi fondatori, astfel că noile generaţii de antreprenori sunt dispuse să împartă riscul. Vedem că antreprenorii din România stau bine la acest capitol dacă luăm în calcul că, la nivel internaţional, doar 16,1% dintre start-up-urile de mare potenţial au un singur fondator“, a spus Mihaela Matei, special projects officer în cadrul EY România. În prezent, 46% din start-urile din România au un singur fondator.