Profesii

ZF Esenţial în business. Tudor Grecu, KPMG România: Presiunea angajaţilor să devină mai eficienţi se vede în relaţiile acestora cu clienţii. „E greu de crezut că un angajat foarte stresat sau foarte dezamăgit poate să îşi mai regleze timpul astfel încât să se poarte corect social, emoţional cu clientul.“

Tudor Grecu, KPMG România

Tudor Grecu, KPMG România

Autor: Ioana Matei

05.12.2019, 19:40 321

„E greu de crezut că un angajat foarte stresat sau foarte dezamăgit poate să îşi mai regleze timpul astfel încât să se poarte corect social, emoţional cu clientul.“

Tudor Grecu, partener head financial services la KPMG România, susţine că dorinţa angajaţilor unei companii de a fi mai eficienţi, de a se dezvolta se reflectă  în relaţia acestora cu clienţii, iar mediul de lucru din companie contează în experienţa finală a clienţilor.

„Aceasta nu înseamnă însă că an­gajaţii fericiţi sunt doar în companiile în care nu ai nimic de lucru. Situaţia constă în a studia aceleaşi elemente şi a-ţi pune problema referitoare la guver­nanţa în entitatea ta“, a mai adăugat Grecu.

Tudor Grecu a vorbit în cadrul emisiunii ZF Esenţial în business despre modul de realizare a studiului „Exce­lenţa în livrarea experienţei clienţilor 2019“, o analiză desfăşurată la nivel global în ultimii 10 ani. Prin această ana­liză, lansată anul acesta şi în România, este evaluată satisfacţia consumatorilor în urma experienţelor pe care aceştia

le-au avut cu branduri din numeroase sectoare de activitate. El a povestit în cadrul emisiunii că unul dintre oamenii cu care a discutat pe tema aces­tui studiu, de origine franceză, a observat că românii sunt extrem de primitori şi gazde foarte bune la ei acasă, dar situaţia este cu totul diferită când ajungi luni la serviciu.

„Aceasta ţine fundamental de faptul că e greu de imaginat că îţi poţi ţine clienţii fericiţi dacă nu menţii aceeaşi situaţie şi pentru angajaţii tăi. E greu de crezut că un angajat foarte stresat sau foarte dezamăgit poate să îşi mai regleze timpul astfel încât să se poarte corect social, emoţional cu clientul“, crede Tudor Grecu.

În România, cercetarea „Excelenţa în livrarea experienţei clienţilor 2019“ s-a derulat pentru prima dată anul acesta.

Potrivit raportului, cele mai bune branduri în 2019 în România conform scorului privind excelenţa în livrarea experienţei clienţilor sunt: Samsung Store, Revolut, ING Bank, Uber, Cărtureşti, Netflix, IKEA, Sephora, Decathlon, Lidl. În ceea ce priveşte sectorul financiar, a cărui cercetare a fost condusă de Tudor Grecu, primul loc în clasament a fost ocupat de Revolut.

Pentru identificarea brandurilor de top în ceea ce priveşte experienţa clienţilor, acestea au fost clasificate în funcţie de şase criterii în livrarea experienţei clienţilor: personalizare, integritate, aşteptări; rezoluţie, timp şi efort şi empatie. În România, integritatea a avut cea mai mare greutate în ceea ce priveşte experienţa clienţilor, urmată îndeaproape de personalizare, iar empatia pare a fi pilonul care ridică cele mai multe provocări.

În România, studiul a analizat răspunsurile a 2.499 de consumatori, au fost evaluate 131 de branduri din 8 sectoare şi 15 sub-sectoare de activitate, fiind validate 103 branduri cu un minim de 100 de răspunsuri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO