Profesii

ZF HR Trends 2023. ​Oana Pascu, fondator, Complice.ro: Salariul este o condiţie de igienă pe care începem să construim. Când salariul este la un nivel rezonabil, partea financiară nu cred că îşi mai poate pune amprenta în productivitate

ZF HR Trends 2023. ​Oana Pascu, fondator, Complice.ro:...

Autor: Miruna Diaconu

27.03.2023, 14:45 318

Oana Pascu, fondator al platformei Complice.ro, ​magazinul online de experienţe, spune că partea de salariu nu mai este suficient pentru atragerea de noi candidaţi, dar şi pentru reţinerea angajaţilor actuali. Astfel oamenii se uită tot mai mult la pachetul de beneficii extrasalariale pe care companiile îl oferă.

„Salariul este o condiţie de igienă pe care începem să construim. Atâta timp cât salariul de bază este foarte departe de ceea ce ar trebui să fie, este o problemă, atunci când salariul este la un nivel rezonabil, partea financiară nu cred că îşi mai poate pune amprenta în productivitate”, spune Oana Pascu, în cadrul conferinţei ZF HR Trends.

Alte declaraţii:

Ce am observat este că, de-a lungul timpului, clienţii noştri nu mai măsoară productivitatea, ci se uită la partea care generează productivitate. Dacă ne uităm la evenimentele experienţiale pe care noi le-am organizat anii trecuţi, unul dintre principalele obiective ale clienţilor era să reuşească să îşi aducă oamenii într-un cadru în care ei să se poată conecta.

Avem experienţe din diverse categorii, prima dată ne ducem la experienţele cu adrenalină, portofoliul este foarte vast, include partea de relaxare, de dezvoltare personală, ele sunt folosite în două categorii pentru companii, categoria de premii şi cadouri şi categoria de evenimente. Când vorbim de premii şi cadouri ne referim la orice iniţiativă în care o companie doreşte să îşi surprindă angajaţii fie că vrea să îşi crească performanţa, fie că vrea să îşi recompenseze un angajat sau o echipă.

Partea de cadouri este destul de simplă, ne referim la angajaţii din domeniile mai privilegiate, IT-ul este primul care ne vine în minte. Sunt angajaţi care au de toate şi e greu să îi surprinzi, aici intervin experienţele oferite.

Dacă până acum angajaţii erau atraşi de zona de adrenalină, inclusiv în pandemie, când experienţele de adrenalină  nu putea avea loc, preferau să aştepte să se bucure de experienţele respective. Cele cu adrenalină mereu au fost preferate, în ultimul timp, pare că preferinţa se îndreaptă spre zona de relaxare şi încep să fie alese tot mai mult experienţele care vin în completarea discuţiei despre mental health.

În ceea ce priveşte evenimentele, în care noi integrăm experienţe, poate fi vorba de la evenimente mici precum o ieşire cu echipa, până la evenimente mari la nivel de companie, aici ca şi tendinţe, evenimentele au fost mereu preferate să se întâmple în afara biroului.

Anul trecut, media pachetelor oferite de companii a fost de circa 2.000 euro, au fost angajatori care nu au cheltuit nimic şi alţii care au cheltuit câteva sute de euro per angajat.​​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO