Special

Business sportiv. Aproape 20% din producţia de biciclete din Europa este asigurată de România, al doilea loc dintre ţările europene

Business sportiv. Aproape 20% din producţia de biciclete...

Autor: Miruna Diaconu

16.09.2022, 00:05 450

Circa 20% din producţia totală de biciclete la nivel european este asigurată de România, care ocupă al doilea loc în Europa la acest capitol, conform datelor Eurostat. Din 13,5 milioane de biciclete produse la nivel european în 2021, 2,5 milioane de vehicule pe două roţi au fost realizate local, astfel că România are şanse să devină un hub european la producţia de biciclete.

Cu toate că România ocupă un loc fruntaş la capitolul producţie de biciclete, este totuşi codaşă la ce înseamnă folosirea acestora, infrastructura dedicată bicicletelor nu este dezvoltată, iar piaţa locală este prea mică pentru producătorii de biciclete, care aleg să îşi trimită produsele la export.

În fruntea clasamentului celor mai mari producători de biciclete la nivel european este Portugalia, cu un total de 2,9 milioane de biciclete, urmată de România, Italia (1,9 milioane), Germania (1,4 milioane) şi Polonia (1,2 milioane).

Cel mai mare jucător din piaţa locală este compania Madirom Prod, controlată de retailerul Decathlon, cu afaceri de 726 mil. lei anul trecut, conform datelor platformei Confidas.

Multe dintre bicicletele prezente în magazinele locale Decathlon sunt produse în România, însă o bună parte din producţie merge la export.

Primii trei jucători din producţia de biciclete anume Madirom Prod, Mechrom Industry, care are în spate grupul italian Campagnolo, şi Eurosport DHS, o firmă cu acţionariat chinezo-german, fac parte din top 500 exportatori în 2021 de pe piaţa locală, conform unei analize făcute de ZF.

Mai mult, în ultimii zece ani, industria de biciclete şi-a crescut valoarea de aproape zece ori. În perioada 2008-2009, pe piaţa locală se realizau vehicule pe două roţi în valoare de 130-165 mil. lei, fiind vorba de 14 companii care aveau un total de 700-800 de salariaţi.  Apoi, sectorul a crescut puternic, pentru a se stabiliza în ultimii ani, 2018-2020, deci inclusiv în primul an de pandemie, la peste 1,3 mld. lei şi peste 1.700 de salariaţi.

Piaţa locală are potenţial de a se dezvolta în continuare, însă creşterea adoptării unui astfel de mijloc de transport are multe beneficii pentru oameni, pe de o parte, reprezintă un sport care contribuie la un stil de viaţă sănătos, dar poate reduce poluarea prin adopţia la scară largă, cât şi traficul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO