Special

Companiile din România sunt cu un pas în faţa celor occidentale în materie de digitalizare a departamentelor financiare

Companiile din România sunt cu un pas în faţa celor...

Autor: Adelina Mihai

11.03.2019, 00:04 254

Companiile din România au implementat mult mai rapid decât cele din alte state europene soluţiile digitale pentru eficientizarea activităţii departamentelor financiare şi fiscale, au spus experţii prezenţi la o dezbatere pe această temă în cadrul conferinţei anuale a KPMG organizate în parteneriat cu ZF.

„Multe companii din România sunt cu un pas înainte faţă de cele din Europa de Vest în ceea ce priveşte adoptarea soluţiilor digitale în departamentele financiare sau în zona de fiscalitate. Românii au o apetenţă spre zona de tehnologie, sunt inovativi şi inventivi, iar aceste lucruri conduc la schimbare“, a spus René Schöb, partener, head of tax & legal services în cadrul KPMG în România.

Deşi unele sectoare de activitate -  cum este retailul alimentar - nu sunt recunoscute în general pentru o orientare spre zona de digitalizare, folosirea tehnologiei de către companiile din acest sector a devenit o practică uzuală. „Nu suntem cei care facem primul pas în materie de digitalizare şi nici un model de urmat în acest sens, însă cine merge într-un magazin de-al nostru va vedea ecrane digitale care înlocuiesc materialele care erau pe hârtie înainte, preţuri digitale, iar cine se înscrie în programele de fidelizare va putea face asta doar folosind soluţii digitiale. Domeniul nostru nu este recunoscut pentru marje de profit foarte mari, astfel că facem tot ce se poate pentru a creşte eficienţa, iar soluţiile digitale sunt o modalitate de a face acest lucru“, a spus Claus ter Haar, CFO în cadrul retailerului alimentar Kaufland.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO