Special

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Directorii de şcoli din România depăşesc cinci ţări europene la puterea de cumpărare a salariului. Un director de şcoală român are un salariu anual brut de 29.554 de PPS (paritatea puterii de cumpărare), o putere de cumpărare mai mare decât cea a directorilor de şcoală din Letonia, Cehia, Polonia, Slovacia sau Finlanda

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Directorii de...

Autor: Ramona Cornea

24.03.2024, 15:02 225

Cu toate acestea, în clasamentul ţărilor europene pentru care există date, România ocupă poziţia 14 din 19 după puterea de cumpărare a directorilor de şcoală ♦ În fruntea clasamentului sunt Belgia, Austria şi Cipru.

Directorii de şcoli din România depăşesc cinci ţări europene la puterea de cumpărare a salariului, arată un raport al Eurydice, o agenţie a Comisiei Europene.

Aşadar, un director de şcoală român are un salariu anual brut de 29.554 de PPS (paritatea puterii de cumpărare), întrecând puterea de cumpărare a directorilor din Letonia, Cehia, Polonia, Slovacia sau Finlanda.

„Cunoştinţele şi abilităţile profesorilor şi directorilor de şcoală împreună cu angajamentul lor faţă de locul de muncă sunt factori esenţiali în asigurarea unei educaţii incluzive şi durabile şi în obţinerea unor rezultate educaţionale de înaltă calitate. Profesorii şi directorii de şcoală au un rol central în a ajuta indivizii să-şi dezvolte o gamă largă de competenţe cheie, să îşi asume responsabilitatea pentru învăţarea şi cariera lor pe tot parcursul vieţii şi să devină cetăţeni activi şi responsabili”, susţine raportul citat.

Cu toate acestea, în clasamentul ţărilor europene pentru care există date, România ocupă poziţia 14 din 19 după puterea de cumpărare a directorilor de şcoală. În fruntea clasamentului sunt ţări precum Belgia, Austria şi Cipru, cu o putere de cumpărare de 79.003, 72.192 şi 74.088 PPS în anul şcolar 2021- 2022. Progresul salarial al directorilor de şcoală poate depinde de mai multe criterii, cum ar fi experienţa, performanţa, tipul şi numărul de responsabilităţi. Caracteristicile şcolii au un impact asupra salariului directorilor de şcoală în jumătate din ţările pentru care sunt disponibile date în raportul citat.

Dintre caracteristicile şcolii, cea mai comună este dimensiunea şcolii, de exemplu, numărul de elevi sau clase. Alte caracteristici care pot fi luate în considerare includ locul unde este situată şcoala, nivelul de educaţie, numărul de elevi cu cerinţe educaţionale speciale şi furnizarea de predare diferenţiată.

„La momentul recrutării lor, directorii de şcoală au de obicei câţiva ani de experienţă profesională în predare şi în diferite roluri de conducere. În unele sisteme de învăţământ, pe lângă o cerinţă minimă de calificare, directorii de şcoală trebuie să aibă un număr minim de ani de experienţă profesională în educaţie, să urmeze cursuri specifice de formare în conducere şi management şi/sau să fie supuşi unei proceduri de certificare”, explică raportul Eurydice.

PPS este o unitate monetară de referinţă comună artificială utilizată pentru a exprima volumul agregatelor economice astfel încât diferenţele de nivel de preţ între ţări să fie eliminate. Valorile PPS se obţin prin împărţirea unităţilor monetare naţionale la paritatea puterii de cumpărare respective.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO