Special

Gen Z. Tribe lifestyle. Doi greci şi o româncă au adus pe Calea Victoriei nestematele arome de cafea, ciocolată şi nuci variate. Cine este Ruby?

În magazin se găsesc produse care pot fi consumate chiar acolo, la faţa locului, dar şi unele care pot fi luate la pachet. Din ofertă fac parte nucile proaspăt prăjite în cuptorul instalat la Ruby, dar şi o gamă de unturi din nuci, create de la zero, în acelaşi loc. Galerie foto

În magazin se găsesc produse care pot fi consumate chiar acolo, la faţa locului, dar şi unele care pot fi luate la pachet. Din ofertă fac parte nucile proaspăt prăjite în cuptorul instalat la Ruby, dar şi o gamă de unturi din nuci, create de la zero, în acelaşi loc. Galerie foto

Autor: Alina-Elena Vasiliu

15.12.2022, 18:20 496

♦ Pentru a da viaţă magazinului Ruby, John Younis, George Argentopoulos şi Raluca Răsădean au investit până acum 400.000 de euro. Designul localului îi aparţine lui Corvin Cristian.

Când doi prieteni greci se asociază cu o româncă şi îşi pun în minte să ducă savoarea mediteraneană mai departe de ţara lor natală, s-ar putea să iasă un business care să le lase gura apă celor pe care îi vizează. Aşa s-a întâmplat, de exemplu, cu Ruby, un local tip cafenea deschis în urmă cu câteva luni, care integrează mai multe tentaţii pentru cei care îi trec pragul.

„Ideea noastră a fost să creăm un loc urban de socializare în Bucureşti, cu produse în legătură directă cu natura, cu gusturile care nu pot fi reproduse în mod industrial. Am vizitat numeroase pieţe şi mici producători din Grecia, casa aromelor mediteraneene, pentru a gusta şi a alege ce e mai bun“, povesteşte Raluca Răsădean, românca din povestea Ruby, un concept amplasat pe Calea Victoriei chiar lângă iconicul hotel Radisson Blu.

Ideea le-a aparţinut lui John Younis şi George Argentopoulos, doi greci care s-au mutat în România, iar ea s-a bucurat să fie parte din poveste. Toţi trei au experienţă în lumea corporate şi s-au mai implicat în trecut în alte proiecte antreprenoriale.

George Argentopoulos este cel care a deţinut rolul de CEO al grupului de restaurante Sphera Franchise Group, cu KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în portofoliu, precum şi funcţia de director în cadrul dezvoltatorului imobiliar Băneasa Developments, care deţine mallul Băneasa Shopping City din Bucureşti. John Younis are şi el experienţă în cadrul proiectului Băneasa, fiind director general la Grand Cinema Băneasa timp de opt ani. Cât despre Raluca Răsădean, ea este fondatoare a unui business cu două saloane de înfrumuseţare, Rouge Nail Bar, având totodată experienţă în organizarea de evenimente şi în agenţii de branding şi marketing.

Acestui nou proiect cei trei acţionari i-au dat numele Ruby - Coffee, Nuts & Chocolate. De ce?

„Rubinele sunt adesea asociate cu bogăţia şi prosperitatea. Multe coroane străvechi erau decorate cu rubine, deoarece reprezentau norocul şi curajul. Roşul închis al rubinului are, de asemenea, legătură cu iubirea, pasiunea şi emoţia în stare pură. Acum mult timp, oamenii credea că rubinele conţin picături din sângele Mamei Pământ, iar aceste pietre erau foarte căutate, deoarece se considera că deţin însăşi cheia vieţii.“

Cu gândul la toate aceste credinţe au ales numele magazinului de cafea, nuci şi ciocolată, fiind, de altfel, imposibil ca o echipă de sorginte greacă să nu caute o explicaţie spirituală şi un nume în aceeaşi notă pentru businessul pe care l-a creat.

„Conceptul nostru a trecut printr-o dezvoltare de câţiva ani până când am ajuns, în sfârşit, să dăm viaţă chimiei dintre selecţia rafinată de cafea, ciocolată, nuci şi fructe uscate, toate prezentate într-un loc nou şi unic, situat într-o poziţie centrală a Capitalei“, mai spune Raluca Răsădean.

În magazin, se găsesc produse care pot fi consumate chiar acolo, la faţa locului, dar şi unele care pot fi luate la pachet. Din ofertă fac parte nucile proaspăt prăjite în cuptorul instalat la Ruby, dar şi o gamă de unturi din nuci, create de la zero, în acelaşi loc.

„Viziunea Ruby este de a transforma aceste superalimente sănătoase într-o prezenţă recurentă şi obişnuită în bucătăria şi dieta românească, aşa cum se întâmplă în Grecia şi în multe alte ţări.“

Pentru a da viaţă magazinului Ruby, John Younis, George Argentopoulos şi Raluca Răsădean au investit până acum 400.000 de euro. Designul localului îi aparţine lui Corvin Cristian şi este inspirat „ cum altfel? „ de lumea cafelei şi a nucilor, venind cu o combinaţie de texturi naturale şi exotice, lemn de iroko (un lemn exotic de esenţă tare, care provine din pădurile tropicale din Africa de Vest) şi podele terrazzo care dau o atmosferă caldă şi primitoare.

Faţada magazinului a fost complet reconstruită, pe baza unei documentări intense şi în urma „răscolirii“ imaginilor de arhivă, proces în urma căruia a fost readusă la stadiul din anii í60. Ce se ascunde însă dincolo de uşile închise este un paradis al aromelor contemporane până în cele mai mici celule.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO