Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din România, cu o lungime de 250 de kilometri şi un cost de 1,8 miliarde de euro, au înaintat cu circa 2% în perioada 1 august - 1 septembrie, arată calculele ZF pe baza informaţiilor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Deşi luna august a fost favorabilă construcţiilor, ritmul în care au avansat lucrările a scăzut faţă de perioada anterioară, 1 iulie - 1 august, când aceste şantiere au înaintat cu circa 5%.
Singurele şantiere care au cunoscut o creştere a ritmului de construcţie în luna august sunt cele care ar trebui inaugurate până la finalul acestui an. Spre exemplu, pe primul lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu, cu o lungime de 24 de kilometri, stadiul fizic de execuţie a înaintat cu circa 6,9%, până la 81,9%.
La polul opus, lucrările pe cea de-a treia secţiune a autostrăzii Orăştie-Sibiu, cu o lungime de 22 de kilometri, nu numai că nu au înaintat în luna august, chiar au regresat, în contextul în care constructorul, firma italienească Impregilo, a demolat lucrările din anumite zone unde există alunecări de teren.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 04.10.2013