ZF 24

Brand internaţional caut hotel de afiliat. Investiţiile de la zero mai aşteaptă

Brand internaţional caut hotel de afiliat. Investiţiile...

Autor: Mădălina Panaete

12.09.2015, 23:00 695
Construcţiile din sectorul hotelier au avut o pantă ascendentă până în 2008, atunci când primele semne ale crizei economice au început să apară, iar ulterior au coborât puternic.
 
Datele Institutului Naţional de Statistică (INS) arată că în 2013 investiţiile în clădiri şi hoteluri similare (atât reparaţii, cât şi clădiri noi) s-au ridicat la 945 de milioane de lei, în timp ce în 2008 treceau de un miliard de lei, de aproape cinci ori mai mult decât se înregistra în anul 2000.
 
„Sunt mai mulţi factori care influen­ţează construcţia de noi hoteluri. Unul dintre ele este faptul că mulţi din investitori sunt mai atenţi la investiţiile pe care le fac, practic suflă şi în iaurt. De asemenea, băncile sunt extrem de rezervate în acordarea de finanţări, mai ales la proiectele greenfield. Şi nu în ultimul rând, a fost o revenire a pieţei, însă nu contează numai evoluţia gradului de ocupare al hotelurilor, ci şi tariful mediu per cameră, care nu şi-a revenit nici la nivelul precriză“, spune Cris Micuţ, senior associate în cadrul companiei de consultanţă hotelieră Trend Hospitality.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO