ZF 24

Generaţia Alpha are cel mai pronunţat spirit antreprenorial: 88% dintre copiii români vor să aibă o afacere proprie în viitor sau secundară jobului de bază, o treime preferă să plătească cu cardul sau cu portofelul mobil, iar 78% au făcut deja bani pe cont propriu, mai ales ajutând familia

Generaţia Alpha are cel mai pronunţat spirit...

Autor: Roxana Rosu

08.12.2023, 12:57 2272

Generatia Alpha, formată din persoane născute între 2010 – 2025, are cel mai pronunţat spirit antreprenorial de până acum şi aspiră la o viaţă care să ofere “confortul suprem”, peste trei sferturi dintre copiii de 8-13 ani (88%) spunând că vor să devină să dezvolte o mică afacere proprie sau o activitate secundară în paralel cu ocupaţia de bază, arată un studiu realizat de Visa.

În parallel, doar 6% dintre ei îşi doresc să lucreze pentru un angajator. 

Peste numai patru ani, primii membri ai generaţiei Alpha vor intra oficial în câmpul muncii.

Potrivit studiului, mai mult de 3 din 4 copii din generaţia Alpha (78%) au câştigat bani pe cont propriu în ultimul an, iar cei mai mulţi dintre aceştia (46%) au obţinut veniturile ca urmare a unor activităţi prin care şi-au ajutat părinţii sau alţi membri ai familiei.

Dintre copiii români care au câştigat bani prin forţe proprii în ultimele 12 luni, aproape două treimi (61%) au folosit tehnologia pentru acest lucru. Reţelele sociale (50%) sunt cea mai comună tehnologie utilizată pentru a face bani, urmate de platformele de streaming online (24%), design software (14%), programare şi AI (11% fiecare).

Aproape o treime (29%) dintre copii preferă să plătească pentru cumpărături fie cu un card fizic, fie cu portofelul mobil. Mai mult, copiii români au una dintre cele mai accentuate preferinţe pentru utilizarea portofelelor mobile din regiune (10%), alături de Cehia (11%) şi Slovacia (11%).

„Tinerele generaţii vor determina o schimbare radicală în modul în care companiile şi autorităţile gândesc şi cum vor opera în viitor. Observăm deja o înclinaţie semnificativă a generaţiei Alpha către noile tehnologii şi utilizarea inteligenţei artificiale generative, ceea ce ne determină să credem că această schimbare va avea loc mult mai repede decât ne imaginăm. În termeni de business, acest lucru se traduce prin faptul că firmele care nu oferă aceste oportunităţi la locul de muncă nu vor corespunde aşteptărilor noilor candidaţi, prin urmare vor trebui să găsească o cale de a le integra dacă doresc să valorifice potenţialul tinerei generaţii.”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager România la Visa.

Aproape trei din patru copiii învaţă despre cum pot câştiga bani din familie (73%), apoi de la creatorii de conţinut (37%), de la profesori (25%) şi prieteni (23%).

Aproximativ 1 din 3 respondenţi aparţinând generaţiei Alpha (29%) crede că AI şi machine learning vor fi parte integrantă a viitoarelor lor locuri de muncă, iar aproape la fel de mulţi se aşteaptă să folosească realitatea virtuală sau augmentată (27%).

Generaţia Z a avut deja un impact major asupra modului în care companiile îşi desfăşoară activitatea, iar următoarea generaţie este pregătită să producă schimbări şi mai profunde. Dacă aşteptările enuntate de copiii de astăzi se vor materializa, generaţia Alpha are potenţialul de a transforma complet modul în care afacerile şi comunităţile vor funcţiona în următorii cinci, zece ani, sunt de părere analiştii Visa.

Generaţia Alpha este conectată la fel de mult în lumea online ca şi în cea reală, iar cercetarea demonstrează impactul pe care acest lucru îl are asupra cunoştinţelor lor financiare şi a atitudinii lor faţă de obţinerea veniturilor. Inteligenţa artificială, experienţele digitale şi sustenabilitatea apar ca fiind cele mai importante elemente pentru această generaţie.

Când vine vorba de sursele de inspiraţie ale copiilor, imaginaţia se situează pe primul loc (50%), depăşind reţelele sociale şi creatorii de conţinut (45%), jocurile online (43%) sau discuţiile cu prietenii (42%).

De altfel, România este ţara cu cel mai mare procent de copii care îşi găsesc inspiraţia citind (35%) şi cel mai mic procent de respondenţi care se inspiră de pe platforme sociale şi conturile creatorilor de conţinut.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO