Jacobs Douwe Egberts Ro, filiala locală a grupului cu acelaşi nume, a raportat anul 2021 cu o cifră de afaceri de aproximativ 462,5 mil. lei (94 mil. euro), în creştere cu 4,6% faţă de anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Astfel, compania marchează un nou an de creştere, în condiţiile în care competiţia este tot mai acerbă, atât în ceea ce priveşte numărul de branduri de pe piaţă, cât şi multitudinea de noi modalităţi de preparare a cafelei. Profitul Jacobs Douwe Egberts Ro a scăzut anul trecut la aproape 924.000 de lei (187.000 de euro), de la 1,5 mil. lei (315.000 de euro) în 2020. Compania a ajuns anul trecut un număr mediu de 90 de angajaţi.
Jacobs Douwe Egberts Ro, companie înfiinţată în anul 2015, a rezultat în urma fuziunii de la nivel mondial a diviziei de cafea a giganţilor Mondelez şi D.E. Master Blenders. Practic, Mondelez România a transferat brandurile de cafea, dar şi activităţile care ţin de acestea către Jacobs Douwe Egberts Ro. Mondelez a rămas cu brandurile de dulciuri, gumă de mestecat şi biscuitţi precum Milka, Poiana, Tuc, Trident şi Oreo. În plus, Jacobs Douwe Egberts a luat şi o parte din angajaţii care se ocupau de divizia de cafea a Mondelez.
La nivel internaţional, Jacobs Douwe Egberts activează în peste 100 de ţări cu branduri precum Jacobs, Tassimo, Moccona, Senseo, Douwe Egberts sau Pilao & Gevalia. Consumul anual de cafea în România se situează la circa 2,5 kilograme de cafea per capita, ţara aflându-se pe ultimele locuri în Europa la acest capitol. De exemplu, în Austria consumul per capita ajunge la circa 7,9 kilograme, iar în Germania la 7 kilograme, conform celor mai recente date. Pe piaţa locală a cafelei, cei mai mari jucători sunt Jacobs, Doncafé, Nescafé, Tchibo şi Cafea Fortuna.