ZF 24

Pentru clienţii din mediul rural şi oraşele mici contează să meargă telefonul, nu brandul

Michal Leszek, director de marketing al Lechpol

Michal Leszek, director de marketing al Lechpol

Autor: Ioana Nita

01.12.2014, 14:14 493

România este una dintre ţările din regiune în care mai este mult loc de creştere pe piaţa dispozitivelor mobile, în special pe segmentul telefoanelor inteligente, în con­diţiile în care în prezent raportul dintre achiziţiile de smartphone-uri şi numărul de locuitori este de doar 0,09, la jumătate faţă de vânzările de smartphone-uri per capita din Polonia, potrivit lui Michal Leszek, director de marketing al companiei poloneze Lechpol, care a introdus recent pe piaţa locală brandul de electronice Kruger&Matz.  

„România este o piaţă promiţătoare, unde există potenţial de creştere. În Polonia, unde populaţia este de 38 de milioane, se vând în prezent anual circa 7 milioane de smartphone-uri, iar în România aproximativ 1,8 milioane, în condiţiile în care populaţia este de 19 milioane. Din punctul de vedere al vânzărilor de smartphone-uri per capita, în Polonia rata este de 0,18, iar în România este de 0,09. Aşadar în Polonia se vând de două ori mai multe smartphone-uri per capita decât în România şi cred că această tendinţă se va manifesta şi aici, pe plan local“, a explicat Leszek în cadrul unui interviu pentru ZF. Produsele Kruger&Matz - smart­phone-uri, tablete, căşti, televizoare, sisteme audio pentru casă şi maşină - se comercializează în prezent în 10 ţări din Europa.

În 2013 s-au vândut în România circa 1,5 milioane de smartphone-uri, iar pentru anul acesta se estimează că piaţa va depăşi dpuă milioane de unităţi. Deja circa jumătate din achiziţiile de telefoane mobile de la operatori, care deţin 70% din piaţa de profil, sunt smartphone-uri. Aceeaşi situaţie se regă­seşte şi în Polonia, unde pe piaţa liberă se vând doar 25% din telefoanele comercializate. Leszek consideră însă că ponderea vânzărilor de telefoane mobile din retailul specializat online şi tradiţional va creşte însă în perioada următoare mai repede în România decât în Polonia. „Clienţii îşi dau seama că în realitate este mai ieftin să cumperi terminalul dintr-un magazin specializat şi doar serviciile de telecom de la operatori, şi de aceea cred că se vor vinde tot mai multe telefoane mobile pe piaţa liberă.“

În Polonia, smartphone-urile lansate sub brandul Kruger&Matz în urmă cu un an sunt disponibile în retailul online şi tradiţional specializat pe electro IT, însă începând cu 2015 acestea se vor regăsi şi în oferta operatorilor de telecom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO