Ravinder Takkar, 45 de ani, noul CEO al companiei Vodafone România, vorbeşte într-un interviu acordat în exclusivitate Ziarului Financiar despre priorităţile companiei pe piaţa locală şi oportunităţile din IT&C-ul românesc.
Câteva dintre cele mai importante declaraţii ale directorului executiv. Ce spune despre:
- dacă Vodafone România ar putea lansa servicii TV
Ceea ce noi am văzut este că pe măsură ce oamenii se conectează la internet, iar rata de penetrare a smartphone-urilor creşte, iar utilizatorii se familiarizează cu servicii de bază precum e-mailul sau reţelele sociale, să facă poze să le trimită, cred că următorul pas evident este legate de accesarea de conţinut, este o evoluţie care are loc. Pentru noi în primul rând este o prioritate să aducem utilizatorii pe această „autostradă“, să le oferim capabilitatea de a accesa serviciile pe care şi le doresc.
Este clar pentru noi că accesul la conţinut este foarte important şi vrem să ne asigurăm că acesta este disponibil pentru clienţii noştri. Conţinutul este o parte importantă a strategiei noastre. Am realizat deja o serie de parteneriate pe acest segment cu furnizori locali şi ne uităm mereu la îmbunătăţirea ofertei noastre. Dacă acest lucru presupune şi intrarea noastră pe piaţa de servicii TV, nu sunt sigur.
- posibilitatea ca Vodafone să cumpere un alt operator sau ca alţi jucători să fuzioneze sau să iasă de pe piaţă
România este o piaţă foarte competitivă, nu este niciun dubiu în legătură cu acest lucru. Aria pe care ne concentrăm noi în mod predominant este legată de oportunitatea de pe piaţa de servicii de internet mobil. Am menţionat topul meu de priorităţi, care sunt să aducem toţi românii pe internet, să ne servim clienţii business şi să ne menţinem fotoliul de lider pe acest segment şi să extindem utilizarea M-Pesa. Acesta este focusul nostru. Dacă va avea loc un proces de consolidare pe piaţă, vom analiza situaţia şi vom fi bucuroşi să participăm la el dacă acest lucru are sens pentru noi. Dar pentru noi priorităţile sunt cele trei pe care le-am menţionat. Acestea sunt singurele noastre priorităţi.
Businessul nostru este unul foarte dinamic, trecem printr-o transformare fundamentală, foarte importantă, de a aduce oamenii pe internet. Să îi conectăm pe utilizatori la internet este doar un singur pas, dar transformarea este mai complexă, să ghidăm utilizatorii în această călătorie prespune mai mult decât atât. Dacă eu sau oricine din industrie ar spune că vrea să aibă succes fără să facă schimbări atunci acesta ar fi un semn fie că nu am înţelege cum evoluează piaţa, fie că am fi naivi. În realitate, cred că atât noi cât şi industria ne vom schimba în timp, şi sper că o vom face, pentru că trebuie să ne adaptăm la această lume în schimbare. Dacă mă întrebăţi dacă am un plan specific de a face schimbări, răspunsul este nu. Cred că este vorba de o evoluţie, nu de o revoluţie. Nu anticipez şi nu am în plan schimbări revoluţionare. Totul este legat de capabilităţile şi procesele pe care trebuie să le avem în companie, nu de persoane anume.
- investiţiile Vodafone în reţeaua fixă
Investiţiile grupului Vodafone în reţele fixe au crescut în ultimii ani pe mai multe pieţe, iar România nu este o excepţie. Am investit semnificativ pentru a ne susţine clienţii din segmentul enterprise, cărora le oferim o gamă extinsă de servicii fixe. Pe segmentul consumer însă situaţia este diferită, pentru că este necesar un nivel diferit de investiţii, astfel că acesta este un lucru pe care continuăm să îl explorăm. Însă eu cred că oportunitatea pe segmentul de internet mobil din România este atât de semnificativă încât aceasta este zona pe care ne vom concentra în mod predominant atenţia. Serviciile de comunicaţii mobile şi fixe sunt două „animale“ foarte diferite. Nu ştim ce ne rezervă viitorul, dar acum în mod sigur spaţiul pe care ne concentrăm este cel al datelor mobile.