ZF 24

Şi-a lăsat jobul din publicitate ca să realizeze bijuterii. Un inel ajunge să coste 900 de euro

Şi-a lăsat jobul din publicitate ca să realizeze bijuterii. Un inel ajunge să coste 900 de euro

„Bijuteria contemporană foloseşte materiale non-conformiste. Vorbim de bijuterii ca operă de artă. În cazul celor din aur vorbim de produse de serie.”

Autor: Cristina Roşca

02.05.2015, 16:33 3473

Andreea Mogoşanu a lucrat mai mulţi ani în advertising ca art director, iar în urmă cu circa trei ani şi jumătate a decis să dedice timp şi pasiunii ei pentru bijuterii. A par­tici­pat la cursurile de ini­ţiere în argint şi tur­nare în ceară de la Şcoa­la de Bijuterie Con­tem­porană Assam­blage a lui David Sandu, iar apoi a plecat la Florenţa pentru a urma şi acolo cursuri la o şcoală de profil. Anterior, ea absolvise Universitatea de Arte, Facultatea de arte decorative şi design, având şi un master în Comunicare vizuală şi medii digitale.

A renunţat între timp la jobul din publicitate şi s-a dedicat brandului propriu de bijuterii Moogu, denumit astfel după porecla ei din liceu. A început cu bijuterie contemporană din argint, pietre semipreţioase şi alte metale mai puţin obişnuite, iar recent a ajuns să lanseze şi o colecţie de inele de logodnă şi verighete din aur şi pietre preţioase – diamante, rubine, smaralde şi safire.

„A devenit un business cu adevărat începând cu anul trecut, când am lansat cele două colecţii de bijuterie contemporantă. Am trecut însă în acest an la un nou nivel de business când am lansat linia de verighete şi inele de logodnă. Dacă vrei să supravieţuieşti în piaţă ai nevoie de piese mai comerciale, realizate în serie, din aur şi cu diamante“, spune Andreea Mogoşanu, care deţine compania Moogu Design SRL. Firma ei a obţinut în 2014 afaceri de 105.000 de lei (24.000 de euro) şi o marjă de profit de 15%. Momentan ea este singurul angajat al firmei, ocupându-se atât de designul tuturor produselor, cât şi de realizarea lor. Colecţiile de bijuterie contemporană sunt realizate în ate­lie­rul propriu dintr-o casă veche din inima B­u­cu­reş­tiului. Produsele din aur sunt modelate 3D şi turnate în ceară într-un atelier partener din Bu­cureşti. În atelierul propriu şi în materiile prime necesare pentru prima colecţie antre­­pre­noa­rea a in­vestit circa 15.000 de euro.

Aurul şi ar­­gintul sunt cum­­­părate din România, în timp ce pie­trele pre­ţi­oa­se sunt aduse din Bel­gia sau Ger­mania.

„Eu mă ocup de design, de pro­duc­ţie şi de finisarea biju­te­riilor. Ţintuirea pietrelor o fac împreună cu un ţintuitor specializat extern. Sunt singurul angajat al firmei şi muncesc între 8 şi 15 ore pe zi. Nu am regretat însă niciodată decizia de a trece din publicitate la antreprenoriat. La finalul zilei am satisfacţia că am realizat ceva.”

În cazul bijuteriei contemporane ea realizează două colecţii pe an. Iniţial erau bijuterii unicat, circa 10-15 piese pe colecţie. Ulterior a ajuns să producă miniserii, respectiv 5-10 bucăţi pentru fiecare model. Pentru linia de inele de logodnă şi verighete va exista o colecţie, dar se vor realiza şi modele personalizate.

„Bijuteria contemporană foloseşte ma­te­riale nonconformiste, ieşite din comun. Vorbim de bijuterii ca operă de artă. În cazul celor din aur vorbim de produse de serie.“

Antreprenoarea vrea să vândă în acest an peste 100 de piese în total, cele mai multe inele de logodnă şi verighete. Un inel de logodnă costă între 1.600 şi 4.000 de lei (360-900 de euro), în timp ce o piesă contemporană porneşte de la 70 de euro şi merge până la 600 de euro.

„Dat fiind că a crescut mult volumul de muncă, vreau fie să angajez pe cineva, fie să exter­nalizez pro­duc­ţia. Eu mă voi ocupa în con­tinuare de de­sign şi de co­men­zile spe­ciale.“

Produsele rea­lizate sub brandul Moogu sunt vândute pe ma­ga­zinul online propriu şi în Molecule-F şi Band of Creators. Linia nouă din aur şi pietre preţioase va fi vândută tot online în magazinul propriu, antreprenoarea afirmând că nu vrea să se asocieze cu un alt brand de magazine specializate de bijuterii. „Am ajuns să mă întreţin din acest business.“

AFACERI DE LA ZERO