ZF 24

Test auto ZF: Honda Insight – verde pentru hibridul japonez - galerie FOTO

Test auto ZF: Honda Insight – verde pentru hibridul japonez
19.01.2010, 18:47 78

Ne aflam deja intr-o era automobilistica care se ghideaza deceva ani dupa curentul eco-hibrid. Saloanele auto ale ultimilor aniau abundat in modele ce au introdus atat conceptele electrice si audezvoltat in continuare solutia hibrida clasica formata dintr-unmotor cu combustie interna si una sau doua unitati electrice. Multedintre marci se afla la a doua generatie de propusor hibrid iarToyota are un Prius aflat la a 3-a editie.
Al doilea constructor japonez, Honda, are insa o gama in care isifac loc incet tot mai multe "inventii eco". Avem Civic hibrid iarde ceva timp si a doua generatie a modelului Insight.
Probabil nu va aduceti aminte de prima versiune, un coupe ce imbinaartificii de design parca preluate de la mai multe marci auto, darHonda Insight in versiunea 2009 putem spune ca este un concurentcare se poate bate de la egal la egal cu Toyota Prius.
Designul Honda atrage in general privirile participantilor latrafic, dar in cazul Insight, colantat chiar si cu ideogramele careindica faptul ca avem de-a face cu un model "eco", curiozitateavecinilor soferi ajunge la cote similare cu cea intalnita in cazulbolizilor de peste 400 CP. Dar sub capota Insight adunam doar 98CP, din care 14 electrici.
In concluzie Insight aduce un aspect nou in industria auto, aspectderivat din linia generala de design Honda cu multe elementeprezente deja la Civic. Te poti situa fie in tabara celor care oiubesc fie a celor care o detesta.
Inainte de a lua o pozitie, sa explicam putin avantajeledesignului, care permit o suprafata vitrata mare, daca nu socotimdezavantajul designului lunetei, dar si un spatiu interior destulde mare.

Interior interactiv

Soferul dispune de o pozitie de condus lejera, asemanatoarecelei dintr-un automobil de familie, usor de ajustat si deoptimizat. In jurul soferului exista destul de multe spatii dedepozitat dar si destule "jucarii".
Avem in fata un volan plin de comenzi dar si o consola centraladiferita de majoritatea exemplelor din industria auto.Conservatorii vor dezaproba in acest caz organizarea gandita deHonda, dar ergonomia si usurinta accesarii comenzilor le contraziceargumentele.
Cel mai distractiv este insa butonul Econ, care actioneaza precumun profesor in artele consumului economic si te va nota, in"frunzulite", in functie de performantele de consum obtinute.
Pentru a ajuta soferul in incursiunea in tainele mersului economic,Honda a introdus si functia care opreste motorul la semafor dar siiluminarea display-ului central doua culori: verde - atunci candavem un rulaj ecologic, si albastru - pentru momentele cand rulamcu un consum mare de combustibil.
In spatele "artificiilor" se afla insa sistemul IMA - IntegratedMotor Asist, care gestioneaza toate functiile legate de economia decombustibil si de reincarcarea bateriilor motorului electric.

Toate gadgeturile introduse de Honda, butonul econ si sistemulstart - stop, plierea oglinzilor si interactivitatea display-uluiprincipal, sunt pune insa partial in umbra de plasticul utilizatpentru constructia partii inferioare a bordului si a usilor. Unplastic destul de rigid, ce putea fi inlocuit cu un material maiprietenos.

Chiar daca mai lovim cu cotul in ceva ce "raspunde" cu aceeasimoneda, putem spune in ansamblu ca modelul eco al Honda ofera ungrad ridicat de confort, atat pentru sofer cat si pentru pasageri,socotind aici atat ergonomia cat si materialele utilizate laconstructia scaunelor.

Sub capota

Aici avem de-a face cu tehnologie Honda, care a pus la un loc unmotor cu alimentare pe benzina de 1,3 litri - care dezvolta 98 CP,si un motor electric - 14 CP. Ambele propulsoare pot dezvoltaconjugat maxim 98 CP, gestionati prin cutia de viteze CVT, cuvariatie continua. Comutarea vitezelor poate fi realizata atatautomat cat si prin padelele instalate pe volan.
Nu este insa un model unde performantele dinamice exceleaza, deaceea accelerarea pana la 100 km/h dureaza 12,5 secunde dar tepoate ajuta sa obtii un consum mediu de 4,4 litri/100 km. Totul cuemisii de 101 gr CO2/km, potrivit datelor constructorului.
Intr-un regim de condus mai alert, pe o distanta de 400 km, ataturban cat si extraurban, am obtinut un consum mediu de aproape 6litri/100 km.
Pretul pentru un model "ciudat" - in sensul bun al cuvantului, careva deveni un reper in peisajul viitor al industriei auto, se ridicala mai mult de 21.000 de euro, cu toate taxele incluse. Princomparatie, se apropie de pretul unor automobile de clasa medie, cumotorizari diesel mai poluante. Nu este un pret mare pentru ceicare inteleg utilitatea principala a automobilului, vor sa rulezecu un consum cat mai mic si sa influenteze cat mai putinmediul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO