ZF English

Castele de aer pentru Ziua Copilului

04.06.2001, 00:00 35



In Romania, industria parcurilor de distractii si in general industria jucariilor este sublima, dar lipseste cu desavarsire. Copiii romani pot vedea doar la televizor ce inseamna un parc de distractii, unde te poti duce cu toata familia la sfarsit de saptamana pentru a te relaxa.

Nemaivorbind de faptul ca locurile de joaca amenajate in orase sunt adevarate pericole pentru ei, putini sunt cei care se pot lauda ca s-au jucat in castele gonflabile uriase.

Cu toate acestea, o firma din Sfantu Gheorghe produce jucarii gonflabile uriase, dar nu pentru copiii romani, ci pentru parcurile de distractii din intreaga lume.

In acest an insa, cu ocazia Festivalului "Bucuresti 2001" organizat de Primaria Capitalei si Fundatia "Pro Familia" intre 1 si 10 iunie, firma From Product doreste sa incerce sa intre si pe piata romaneasca, pentru ca "nici copiii nostri nu sunt mai prejos decat cei din Occident", dupa cum spune directorul firmei, Gabriel Kerekes.



Constructii pneumatice inalte de 7 metri

From Product s-a infiintat in 1997 si a fost profilata de la inceput pe producerea de mobilier special pentru crese si gradinite, mobilier care lua drumul exportului pe piata britanica, prin intermediul partenerului de acolo, firma Kits for Kids.

"Noi ne prezentam in fiecare an la targurile internationale de la Londra, Paris si Nurnberg, destinate acestui tip de mobilier. La expozitia din Londra, in decembrie 2000, partenerii nostri de la firma Kits for Kids s-au cunoscut cu Rob Cambley, un cunoscut fabricant englez de castele gonflabile. Rob Cambley le-a propus sa incerce sa produca si jucarii gonflabile uriase.

Pana in februarie s-au perfectat contractul intre Kits for Kids si firma lui Rob Cambley, iar din martie s-a inceput pregatirea productiei", povesteste Kerekes.

El precizeaza ca, de altfel, From Product avea in intentie sa-si extinda activitatea si de la mobilerul pentru prescolari sa ajunga la jucarii pentru parcuri si zone de agrement.

Adaptarea s-a facut din mers. Primul castel gonflabil a fost gata la inceputul lunii aprilie. Avea sapte metri lungime si cinci metri inaltime. Lucrarea a durat o saptamana.

Acum, angajatii s-au obisnuit cu stilul de lucru si un castel este gata in trei zile. Beneficiarii sunt parcurile de distractii din Europa de Vest, sau parteneri care au solicitari in scop promotional.



100 de tipuri de jucarii uriase

Din toamna, firma se pregateste sa intre pe piata din Statele Unite. "Este cea mai mare piata din lume, dar si cea mai dificila, pentru ca acolo ", declara directorul Kerekes.

Pentru a fi competitive, castelele trebuie sa fie perfecte, pana la utlimul detaliu. Totul se realizeaza pe computer, de la design si calcule pana la decuparea pieselor.

"Orice castel este frumos de afara, dar inauntru e o adevarata tehnologie, care trebuie sa permita aerului sa iasa, sa umfle formele importante si sa permita sa se impacheteze la loc", spune directorul Kerekes.

Firma produce in prezent peste 100 de tipuri de jucarii uriase. "La acest tip de jucarii gonflabile nu conteaza presiunea, pentru ca aerul din interior circula in permanenta.

Ele sunt dotate cu ventilatoare de presiune mare, care merg continuu, deoarece castelele prin cusaturi. Ventilatoarele sunt atat de puternice, incat un castel se umple in cateva secunde.

Principiul este ca presiunea ventilatorului sa fie mai mare decat volumul de aer pierdut prin cusaturi. Acest principiu asigura si o exploatare foarte sigura, fara pericolul explodarii gonflabilelor" spune directorul firmei.

Avand livrari exclusiv pe pietele Uniunii Europene, jucariile produse la Sfantu Gheorghe trebuie sa faca fata unor standarde si reglementari extrem de riguroase.

"In Occident se acorda o atentie foarte mare sigurantei copiilor. Normativele sunt drastice. Toate materialele pe care le folosim sunt neinflamabile. PCV-urile ignifuge pe care le folosim trebuie sa le importam, pentru ca se produc doar in Franta. In cazul unui incendiu puternic, acest tip de PCV rezista la foc peste o ora".



Cinci mii de dolari pentru un castel

From Product vrea sa-si incerce acum norocul si pe piata din Romania. "Primul pas va fi prezentarea castelelor la festivalul din Bucuresti. Noi mizam pe o reusita, pentru ca, din cate stim, suntem primii care incercam acest lucru in Romania".

Pretul unei asemenea jucarii variaza intre 2.000 si 5.000 de dolari, dar cine poate sa o opereze castiga de zece ori investitia, considera directorul.

O data asamblate, castelele sunt gata sa-si astepte micutii vizitatori. "Noi am tiparit bilete cu valoare de 10.000 de lei pentru accesul copiilor in castele. Singura conditie e sa ai si personal calificat, care sa aiba grija de copii, sa nu se loveasca intre ei in timp ce sar", a declarat Kerekes.

El spera ca la Festivalul "Bucuresti 2001", castelele vor fi "vedete". Conducerea firmei spera ca si in mentalitatea romanilor se vor produce schimbari in ceea ce priveste atentia fata de copii. "Eu cred ca in Romania sistemul este cel deficitar, pentru ca si noi stim sa ne crestem copiii.

La noi, lista de prioritati in a le oferi copiilor metode sa se joace si sa invete este limitata financiar. Probabil ca, o data cu trecerea timpului, vom reusi sa ne aliniem si in aceasta privinta tarilor europene".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO