ZF Live

Florin Jianu, ministrul pentru IMM-uri, la ZF Live: Băncile privesc firmele mici ca pe un client solid doar la nivel declarativ. 90% din IMM-uri se autofinanţează

Începând din acest an, împreună cu ministrul fondurilor europene, vom lansa o iniţiativă numită Generic Start-Up România, care va aduce 150 de milioane de euro ca finanţare pentru întreprinzătorii debutanţi. Vor fi alocaţi câte 25.000 de euro pentru fiecare afacere deschisă în domeniile prioritare din strategia pentru 2020. Sper ca într-o lună proiectul să fie aplicabil, iar pentru anul viitor am solicitat dublarea bugetului pentru SRL-D.

Începând din acest an, împreună cu ministrul fondurilor europene, vom lansa o iniţiativă numită Generic Start-Up România, care va aduce 150 de milioane de euro ca finanţare pentru întreprinzătorii debutanţi. Vor fi alocaţi câte 25.000 de euro pentru fiecare afacere deschisă în domeniile prioritare din strategia pentru 2020. Sper ca într-o lună proiectul să fie aplicabil, iar pentru anul viitor am solicitat dublarea bugetului pentru SRL-D.

Autor: Corina Mirea, Cătălina Butan

14.10.2014, 00:08 429

Aproximativ 90% din com­paniile din România se autofinanţează şi, neavând un istoric pe care să îl „gireze“ pentru a obţine finanţare, pentru bănci afacerile mici şi mijlocii rămân atractive doar la nivel declarativ, potrivit lui Florin Jianu, ministru delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediu de afaceri şi turism.

„Circa 90% din companiile de pe plan local se autofinanţează, astfel că nu au un istoric şi nici capacitatea de a merge la bancă. Nu cred că băncile din România privesc firmele mici, în afara nivelului declarativ, ca pe un client solid. De aceea, este foarte important să modificăm tot ceea ce înseamnă control şi aceste poveri administrative care se răsfrâng asupra lor“, a explicat ministrul, prezent ieri la emisiunea online de business ZF Live.

El a preluat din martie conducerea departamentului pentru întreprinderi mici şi mijlocii din cadrul Guvernului, deţinut anterior de Maria Grapini. Până să fie numit în această funcţie, Jianu a fost şi antreprenor, deţinând două businessuri, dintre care unul axat mai mult pe consultanţă, care genera venituri anuale de câteva milioane de euro.

În cele opt luni de când a preluat conducerea firmelor mici şi a turismului, el a elaborat o strategie pentru dezvoltarea IMM-urilor cu „scadenţă“ în 2020 în care şi-a asumat că numărul afacerilor mici şi mijlocii va ajunge la un sold de peste 670.000 de firme, în condiţiile în care în prezent România speră să ajungă la 500.000 de firme mici şi mijlocii active. Tot până în 2020 Ministrul şi-a asumat o creştere a ponderii afacerilor mici de la 22 la 36 de firme la mia de locuitori şi, printre altele, un prag de 3,2 milioane de angajaţi în sectorul IMM, faţă de 2,6 milioane câţi sunt în prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro