ZF Live

ZF Live. Daniel Mischie, managing partner City Grill: Suntem în discuţii cu unul dintre competitorii noştri pentru o eventuală preluare

Autor: Roxana Rosu

28.11.2016, 00:07 3331

„Avem 17 restaurante în grup în prezent şi 1300 de anga­jaţi. Ci­fra de afaceri a cres­cut în acest an cu circa 16%, iar 20% din încasări sunt ge­nerate de restau­ran­tele City Grill, res­pec­tiv 5 mil. euro“, a spus la ZF Live Daniel Mis­chie, managing partner al grupului City Grill.

Pentru sectorul de restaurante, 2016 a fost un an extrem de dinamic, cu numeroase schim­­bări aduse în primul rând de schim­bă­rile legislative, precum reducerea TVA, legea antifumat, închiderea clădirilor cu risc se­is­mic, legea antirisipă.  În acelaşi timp, Da­niel Mischie remarcă o creştere a calită­ţii con­su­mului după introducerea legii anti­fu­mat, nu doar pe zona de food, ci şi la vinuri.

La nivelul grupului,  încasările sunt cu 16% peste nivelul de anul trecut, în condiţiile în care compania are în portofoliu două res­tau­rante de mari dimensiuni, Pescăruş şi Hanul lui Manuc, ambele cu impact im­por­tant în veniturile totale.

În cazul restaurantului Pescăruş, ve­ni­tu­ri­le sunt estimate la 2,5 mil. euro pe an, uni­ta­tea dispunând de 1.100 de locuri, cu un grad de ocupare de 100% vara şi 60-70% în restul anului.

„În urmă cu câţiva ani, restaurantele intrau pe profit după 1-2 luni de la deschidre, pentru că erau puţine în Bucureşti, dar acum durează şi 18 luni atingerea acestui nivel“.

În acelaşi timp, cele două restaurante sub brandul Hanu’ Berarilor aduc încasări de 5 milioane euro pe an, iar Caru’ cu Bere, unul din­tre restaurantele-emblemă ale Bucu­reş­tiului, generează 6,5 milioane euro.  Bonul me­diu în cadrul grupului este de  18-20 euro.

„La Caru’ cu Bere avem 210 angajaţi. Clădirea are un proprietar extraordinar, Mircea Nicolae, care este şi un partener foar­te bun pentru noi. Este o mare respon­sa­bi­li­tate să administrăm acest restaurant, înainte de a fi un business“.

Strategia de dezvoltare a grupului preve­de pe de-o parte investiţii de tip greenfield prin identificarea unor locaţii noi pentru bran­durile convenience (City Grill şi Trat­toria Buongiorno) şi berării, iar pe de altă par­te preluarea unor competitori sau a unor resta­urante de sine stătătoare. „Cu unul dintre competitorii noştri suntem în discuţii.“

În acest sens, compania caută locaţii mari, gen Pescăruş sau Hanul lui Manuc, şi este interesată de achiziţionarea unui teren în Centrul Vechi pe care să construiască de la zero. „Ne-am uitat mult la Casa Vernescu, dar e luată acum de un cazinou.“

Investiţia într-un restaurant gen City Grill variază între 250.000 şi 500.000 euro, o pondere importantă în sumă având zona de bucătărie, în timp ce la Pescăruş amenajarea a depăşit un milion de euro.

Daniel Mischie atrage atenţia că o pro­ble­mă majoră, nu doar la nivelul pieţei de res­­taurante, este dificultatea de a găsi şi re­ţine angajaţii, subiect care nu se leagă ex­clu­siv de nivelul salariilor. În opinia lui, este vor­ba de o generaţie nouă, cu abordări diferite, dar şi  de nevoia unei strategii pe termen lung la nivel de ţară, de reînfiinţarea şcolilor profesionale.

„2017 va fi anul cu luptă pe viaţă şi pe moarte în găsirea şi păstrarea personalului în această ţară, nu doar pe industria noastră. Nu e doar o problemă de salarii, ci de generaţie nouă, abordări diferite privind viaţa. Oamenii merită salarii mai mari, dar asta doar pansează o problemă. E o problemă de atitudine în ţară, strategie pe termen lung, şcoli profesionale. E nevoie de timp şi de o strategie.“

Grupul City Grill a fost fondat în 2004 de antreprenorul Dragoş Petrescu şi de atunci a continuat să se dezvolte, cu branduri proprii create de la zero sau cu branduri cu istorie preluate în adminstrare. Operaţiunile restaurantelor şi cafenelelor sunt adminis­trate de mai multe companii, printre care Trotter Prim, Trotter Management şi City Cafeteria. 

În afară de grupul City Grill, pe piaţa de restaurante din România cei mai mari jucători locali sunt La Mama şi Trattoria Il Calcio. Ambele lanţuri au în spate antre­prenori locali.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
AFACERI DE LA ZERO