ZF Live

ZF Live. Drim Daniel Distribuţie, unul dintre cei mai mari jucători din piaţă, a încheiat anul cu afaceri de 450 mil. lei. „Creşterea a venit dintr-un cumul de factori, majorările de preţuri şi extinderea noastră în mai multe zone“

Autor: Mara Rolea

21.02.2022, 00:07 2056

La începutul anului trecut, compania acoperea circa 17 judeţe din sudul ţării, însă pe parcursul anului 2021 a mai adăugat încă trei judeţe în portofoliu.

Drim Daniel Distribuţie, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa distribuitorilor de bunuri de larg consum, a încheiat anul trecut cu afaceri de 450 milioane lei, în creştere cu circa 10% faţă de anul anterior, spune Radu Trandafir, administrator al Drim Daniel Distribuţie FMCG SRL, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Creşterea cifrei de afaceri vine ca urmare a extinderii companiei în mai multe judeţe ale ţării, dar şi ca urmare a creşterii preţurilor. Compania a avut o marjă de profit de 2%, adică aproape 9 milioane lei, în creştere faţă de 2020, când profitul net a fost de 6,5 milioane lei.

La începutul anului 2021, Drim Daniel Distribuţie se afla în 17 judeţe din sudul ţării, însă până în prezent a mai adăugat încă trei judeţe în portofoliu.

„Creşterea a venit dintr-un cumul de factori, măririle de preţuri, uneori e o creş­tere bună, dar alteori nu, depinde cât de mult se întâmplă măririle respective, dar a venit şi din extinderi cu furnizorii noştri ac­tuali în mai multe zone. Suntem dis­tri­bui­tori în sudul ţării, dar ne şi extindem“, spune Radu Trandafir, admi­nistrator al com­paniei, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Compania se ocupă cu distribuţia de bunuri de larg consum în special în zona de retail tradiţional, lucrând foarte puţin cu marii jucători din retailul modern. Compania a fost înfiinţată în 1994 în Piteşti şi a ajuns în prezent să distribuie  în peste 14.000 de magazine din retailul tradiţional, magazine aflate în special în zona de sud a ţării. Drim Daniel Distribuţie are o flotă de 450 de autovehicule şi un număr de 11 depozite, însă criza cipurilor din in­dus­tria automotive reprezintă o mare pro­vocare pentru business în această perioadă.

„Noi vânăm să achiziţionăm flotă pentru că sunt întârzieri foarte mari din cauza crizei cipurilor şi a altor componente, avem întârzierie de peste şase luni la comenzile la care deja am dat avansul.“

Radu Trandafir spune că mare parte din consum s-a redresat, având în vedere că în 2021 nu au mai existat şocuri care au impactat lanţul de distribuţie, precum au fost la începutul pandemiei, când oamenii şi-au făcut stocuri de produse.

„Nu am mai avut vârfurile acelea din perioada de izolare, când era o cerere foarte mare a produselor, mai ales în zona produselor de bază, a conservelor, însă au existat chiar scăderi pe aceste bunuri anul trecut. Consumul s-a redresat în proporţie de 80% faţă de cum era înainte, însă tot există un minus pe partea de produse de impuls, însă asta vine şi ca urmare a faptului că şcolile au fost închise destul de mult, dar şi traficul a fost în general mai redus. Cu toate acestea, vara anului 2021 a înregistrat un consum foarte ridicat, peste alte veri“, precizează administratorul companiei.

În portofoliul companiei se află parteneri precum Jacobs, Nestle, Mondelez, Pepsi, Star Food, Dr. Oetker, Fuchs şi Kandia.

Una dintre cele mai mari provocări ale anului trecut a fost inflaţia, care se resimte din ce în ce mai tare în businessul de distribuţie. Însă, primele semne are creşterii preţurilor au putut fi observate încă din al doilea trimestru al anului trecut. „Problema cea mai mare la scumpiri, o dată fiind volumul de scumpiri, pentru că au fost extraordinar de multe, şi a doua problemă o reprezintă faptul că scumpirile creează nişte debalansări între canale. Noi suntem res­ponsabili către clienţii noştri din comerţul tradiţional, astfel încât să fie competitivi versus comerţul modern şi atunci noi trebuie să negociem cât de mult putem ca scumpirile să se facă în acelaşi timp către toate canalele şi să nu avem diferenţe de preţ mari în perioada scumpirii sau imediat după scumpire“, explică Radu Trandafir.

În acest caz, distribuitorii, care se adresează retailerilor tradiţionali şi care vor să rămână competitivi cu cei din comerţul tradiţional, încearcă să îşi facă stocuri înainte de astfel de scumpiri pentru a întârzia creşterea preţurilor cât mai mult timp posibil.

„Retailerii mari îşi achi­zi­ţio­nează stocuri foarte mari înainte de scum­piri, mai ales dacă scumpirile sunt semni­ficative, şi îşi permit să menţină preţurile vechi la raft încă o lună sau chiar mai mult.“

Radu Trandafir precizează faptul că firma de distribuţie are în prezent în dezvoltare un proiect al unei platforme logistice în Slatina.

Investiţia va ajunge la circa 4 milioane de euro.

„Avem destul de multe zone unde suntem la capacitate maximă şi avem mai multe oportunităţi de business decât putem lua şi atunci vom construi această platformă logistică care va deservi o zonă mai mare din jur şi ne va permite să creştem serios în următorii 3-5 ani. Ne aşteptăm să fie gata până la sfârşitul anului.“

Businessul, ajuns la a doua generaţie de antreprenori, fiind înfiinţat de către părinţii lui Radu Trandafir, a pornit în primă fază cu un magazin în Piteşti, ulterior părinţii săi au încheiat un contract de distribuţie cu Kandia Dulce, fostul Excelent SA, şi au început şi colaborarea cu Regal Corporation SA, care a fost apoi cumpărată de Dr. Oetker.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
AFACERI DE LA ZERO