ZF Transilvania

JYSK deschide magazin la Constanţa şi ajunge la 100 de locaţii, după 14 ani de la intrarea pe piaţa din România: ’’Suntem doar la jumătatea poveştii, planul nostru este de a atinge 200 de magazine’’

JYSK deschide magazin la Constanţa şi ajunge la 100 de...

Autor: Laurentiu Cotu

03.06.2021, 16:16 276

JYSK, retailerul scandinav de mobilier şi produse pentru casă, continuă expansiunea în România prin deschiderea unui nou magazin, în Constanţa, ajungând astfel la o reţea de 100 de unităţi, după 14 ani de la intrarea companiei pe piaţa locală. Magazinul JYSK Constanţa Far, aflat pe şoseaua Mangaliei, este cel de-al treilea pe care compania îl deschide în Constanţa. Magazinul JYSK cu numărul 100 a primit primii clienţi joi, pe 3 iunie, în cadrul unui eveniment la care a participat şi Ambasadorul Regatului Danemarcei în România, E.S. Dl. Søren Jensen.

’’JYSK este un exemplu al visului american trăit în Danemarca. Sau poate doar una dintre faimoasele noastre poveşti devenite realitate. Ţin minte momentul în care fondatorul JYSK, Lars Larsen, a pus bazele companiei şi le-a oferit danezilor o ofertă excelentă pentru lenjerii de pat şi alte produse pentru dormitor. Abordarea lui era nouă şi proaspătă. În următorii 40 de ani, conceptul s-a răspândit în Europa şi nu numai’’, a declarat Ambasadorul Søren Jensen, într-un comunicat de presă.

JYSK a deschis primul magazin din România în anul 2007, la Oradea, în sistem franciză. Procesul accelerat de expansiune a început însă în 2014, după ce franciza a fost preluată de JYSK Nordic. Iniţial, obiectivul companiei scandinave a fost de a atinge pragul de 100 de magazine în ţară. 

’’Expansiunea este o călătorie extraordinaryă. Lucrurile stau cu totul diferit atunci când ai doar câteva magazine, în comparaţie cu o reţea de 100 de unităţi. În 2014 aveam aproximativ 100 de colegi, acum avem aproape 1.000. De-a lungul timpului, pe lângă locurile de muncă nou create în magazine, am creat şi departamente de suport noi, care să susţină expansiunea (…), a spus Alex Bratu, Country Manager JYSK România şi Bulgaria. Anual, JYSK deschide cel puţin 15 magazine noi, lucru pe care a reuşit să-l realizeze şi în 2020, în perioada pandemiei. Fiecare magazin nou presupune şi angajarea de personal pentru acel magazin, astfel încât aproximativ 150 de posturi noi sunt adăugate în fiecare an în organigrama companiei.

“Ne dorim ca fiecare client să aibă un magazin fizic JYSK aproape de el, să fim accesibili nu doar din punct de vedere al preţurilor, ci şi al distanţei fizice. În ultimul an s-a vorbit foarte mult despre schimbarea comportamentului de cumpărături şi despre înclinarea balanţei către cumpărăturile online. În cazul nostru, magazinele fizice continuă să aibă cea mai mare pondere a vânzărilor, deoarece clienţii îşi doresc să vadă produsele pe care le aleg pentru casele lor şi să le testeze’’, a mai spus Alex Bratu. Compania caută în permanenţă spaţii de retail de aproximativ 1.300-1.400 mp, potrivite conceptului de magazin actual. Hristu Geoge, Development Manager JYSK România, s-a ocupat în ultimii 7 ani de identificarea spaţiilor potrivite şi de deschiderea a 85 de magazine. 

’’Nu îmi vine să cred că am reuşit să atingem această bornă într-un timp atât de scurt, având în vedere climatul actual. Din exterior poate părea simplu, însă în spate este o muncă uriaşă. Povestea nu se termina aici, planul nostru este de a atinge 200 de magazine. Suntem doar la jumătatea poveştii, urmează actul 2’’, a declarat Hristu Geoge.

JYSK România a înregistrat în anul financiar 2019-2020 o cifră de afaceri de 612,5 milioane lei, în creştere cu 5,3%, şi un profit brut înainte de taxe de 81,9 milioane lei, cu 8,4% mai mare decât în anul precedent. Primul magazin JYSK a fost deschis în Danemarca în anul 1979. În prezent, JYSK desfăşoară operaţiuni în 51 de ţări, are 26.500 de angajaţi şi peste 3.000 de magazine. În Germania şi Austria, grupul îşi desfăşoară activitatea sub denumirea de Dänisches Bettenlager - iar în restul ţărilor sub numele de JYSK. Compania este deţinută de familia fondatorului ei, omul de afaceri danez Lars Larsen, care are în portofoliu şi alte companii. Cifra de afaceri JYSK este de 4,1 miliarde euro. JYSK a intrat pe piaţa din România în 2007, odată cu inaugurarea primului magazin la Oradea.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO