Staţiunile de la munte, cele de pe litoral şi cele balneare auatras anul trecut în unităţile de cazare mai puţin de 150.000 deturişti străini, iar la o medie de 60-70 de euro pentru două nopţide cazare - durata medie de şedere - rezultă că încasările sesituează în jurul a 10 mil. euro într-un an, potrivit unei analizea ZF pe baza datelor de la INS.
"Pentru ca turismul românesc să se dezvolte avem nevoie deturişti reali, care să vină, să călătorească prin ţară şi să secazeze", spune Lucian Marinescu, senior associate al companiei deconsultanţă în industria ospitalităţii Trend Hospitality.
Cu ajutorul oraşelor mari însă, care susţin în continuareturismul în România, veniturile totale din cazarea turiştilorstrăini în hoteluri, pensiuni sau vile au ajuns anul trecut la170-175 mil. euro, potrivit calculelor ZF, nivel similar cu cucifra de afaceri obţinută de cel mai mare centru comercial dinţară, AFI Palace Cotroceni din Capitală.
Consultanţii şi antreprenorii din turism spun că România artrebui să se concentreze pe organizarea de târguri pentru aducereaturiştilor străini (incoming) şi nu pe târguri de outgoing(trimiterea românilor în străinătate).
Promovarea extrem de puternică a făcut ca în primele nouă lunide anul trecut 200.000 de români să viziteze Austria. Sprecompaaraţie, doar 177.000 de austrieci au venit anul trecut înRomânia.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels