Auto

Frankfurt - un imperativ, ocolit insa de o parte dintre furnizorii auto

27.08.2003, 00:00 25



Salonul International Auto (IAA) care se va desfasura la Frankfurt luna viitoare este unul din cele mai importante show-uri automobilistice mondiale. Dar furnizorii de automobile sunt in dubii daca prezenta lor la acest salon va conduce la cresterea afacerilor.



Producatorii auto vor prezenta la Frankfurt zeci de noi modele, printre care Volkswagen Golf, Opel Astra si Volvo S 40. Cu toate acestea, unii dintre furnizori, cum ar fi Visteon, vor lipsi de la manifestare. Destul de surprinzator, din moment ce Visteon a avut doua standuri anul trecut care au asigurat buna dispozitie a clientilor. Se anticipeaza ca 850.000 de persoane vor vizita salonul de anul acesta.



Majoritatea furnizorilor importanti vor fi prezenti la acest salon, dar comunitatea automobilistica are opinii diferite in ceea ce priveste eficienta costurilor pe care le presupun amplasarea propriilor standuri si spectacolul de divertisment.



Unii furnizori se plang ca doua zile acordate presei si industriei auto si 11 zile pentru public este prea mult. Acestia sustin ca zilele de vizita pentru public sunt folositoare mai degraba producatorilor de autovehicule.



Intier Automotive, Kautex Textron, Federal - Mogul si Magneti Marelli se numara la randul lor printre marii absenti de anul acesta.



Magneti Marelli nu a mai fost prezent la IAA la ultimele doua editii. Conducerea furnizorului a declarat ca beneficiile de la acest salon au scazut, in timp ce costurile au crescut.



Dar alte companii nici nu si-au pus problema neparticiparii.



"Pentru Hella, Salonul International de la Frankfurt este una din cele mai importante manifestari de gen din lume," a afirmat Ulrich Koester, purtator de cuvant al furnizorului german de instrumente de securitate.



"Participarea este esentiala din punctul nostru de vedere," a spus Mathias Merz, director de globalizare si marketing startegic la Vibracoustic. "E pur si simplu o necesitate."



Dar chiar si pasionatii acestui salon spun ca lucrurile incep sa se schimbe la IAA.



"Intalnirea de noi clienti si incheierea de noi contracte au devenit mai putin importante," a sustinut Jurgen Gerhards, director de marketing si de vanzari in cadrul ThyssenKrupp Automotive. "Noile concepte tehnologice si cultivarea relatiei dintre client si furnizor reprezinta acum principala preocupare."



Ilke Jaufmann, manager pe probleme europene de comunicare al TRW, a precizat: "La IAA, avem oportunitatea de a vorbi cu oameni importanti din partea tuturor producatorilor."



Cei care se ocupa de departamentele de vanzari si motorizare la TRW au avut nenumarate intalniri fata in fata cu clientii la salonul din 2001, "Intr-un mediu total diferit comparativ cu cel din fabrica," a adaugat Kaufmann.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels