Auto

Test Auto ZF: Noul VW Passat, sau cum reinventează nemţii clasa medie

Test Auto ZF: Noul VW Passat, sau cum reinventează nemţii clasa medie

Autor: Bogdan Alecu

25.10.2010, 11:53 98

Unul din trei modele de clasă medie vândute în România este unPassat. În majoritatea ţărilor europene Passat deţine prima poziţieîn topul vânzărilor atunci când vine vorba de segmentul D. Din 1973şi până în prezent VW a lansat şapte generaţii ale Passat, cares-au vândut în peste 15 milioane de unităţi, fiind totodată unuldin cele mai longevive modele din segmentul său. Acesta estecontextul în care VW vine la cinci ani de la prezentarea modeluluianterior, cu un facelift puternic al modelului german, care poatefi "confundat" cu o nouă generaţie.


Spre comparaţie, faceliftul la Mondeo a vizat gama de motorizărişi transmisii, în timp ce designul a suferit modificări minore - onouă grilă a radiatorului, LED-uri pentru zi şi noi stopuri. LaPassat nu se poate spune dacă discutăm de un facelift sau de o nouăgeneraţie, cel puţin nu la prima vedere.

La exterior schimbările sunt majore - partea frontală a fostcomplet redesenată, pentru a include elementele de design specificemărcii şi lansate odată cu noul Golf. Spatele a fost redesenat înaşa fel încât să amintească de Phaeton, limuzina din segmentul delux a Volkswagen. Aceasta este şi ceea ce şi-a propus constructorulgerman. Să facă un "upgrade de segment". Singurul lucru care maiaminteşte de modelul din 2005 este profilul. Şi acesta numai dacăeste analizat cu atenţie. Aşadar, dacă la Mondeo discutăm de unfacelift minor atunci când vine vorba de design, la Passat esteunul ceva mai amplu, semn ca VW doreşte să deţină supremaţia însegment mult timp de acum înainte.
Odată ce iei loc la volan, regăseşti atât elemente clasice, de lageneraţia anterioară cât şi mici noutăţi. Cum ne-am aşteptat,nemţii de la VW sunt destul de conservatori atunci când vine vorbade modificări radicale. Pe de altă parte, apreciem introducereaunor detalii care amintesc de Phaeton, cum ar fi amplasarea unuiceas analogic în partea superioară a consolei centrale. Sistemulinfotainment este acelaşi ca la generaţia anterioară dar în plusacum displayul dintre ceasurile de bord este color şi aminteşte decel de pe Touareg.

Pe consola dintre scaune regăsim majoritarea comenzilor pentrunoile sisteme de asistare, cum ar fi pentru cel ce modificăsetările suspensiei.
Spaţiul interior este aproape neschimbat, atât pentru pasagerii dinfaţă, cât şi în spate, dar nici nu era necesară o schimbare laacest nivel. În plus, acum în ceea ce priveşte funcţionalitateaacum cei de la VW au introdus funcţia Easy Open a portbagajului,care se deschide cu prin ridicarea piciorului sub spoilerul spateatunci când ambele mâini sunt ocupate. Un alt sistem util este celpentru detectarea stării de oboseală a şoferului care recomandăcelui de la volan o pauză.
După ce Volvo a introdus sistemul de detecţie al pietonilor iar cede la Honda au lansat pe Accord un altul care permite evitareaaccidentelor la viteză mică, acum şi Passat vine cu o astfel denoutate cu sistemul Adaptive Cruise Control Plus Front Assist cufuncţie de frânare de urgenţă în mediul urban. Iar pentru a reduceconsumul de combustibil, toate motorizările diesel sunt echipatestandard cu funcţie Start/Stop.

Pentru drive-test am ales motorizarea diesel de 2,0 TDI şi 140 CPcuplată la o cutie de viteze DSG cu şapte trepte. În acest cazdiscutăm de acelaşi propulsor ca şi la generaţia anterioară, curezerve bune de putere în zona de turaţii joase şi ajutat desigurde transmisia automată. În plus, avem disponibile pentru schimbareatreptelor două clapete amplasat în partea din spate a volanului.Aici am aprecia mai mult dacă acestea ar fi fost puţin mai mari,cum sunt cele de pe modelele Audi. Consumul de combustibil de-alungul testulului s-a apropiat de valorile oficiale, cu aproximativ5 litri/100 km în extraurban şi la puţin peste 7 litri în traficuldin Barcelona.
Cu toate că atunci când ne gândim la un Passat sportivitatea nu arfi una din calităţile care să ne vină imediat în minte, modelultestat s-a descurcat exemplar pe traseele virajate din apropiere deBarcelona. Maşina prezintă un uşor caracter subvirator, însă fără apune în pericol siguranţa. Direcţia este mai uşoară faţă de modelulanterior, în timp ce sistemul de frânare oferă performanţebune.

Pe acest traseu am avu ocazia de a testa cum trebuie şi sistemulAdaptive Chassis Control, de control al tăriei suspensiei. Pe modulconfort filtrează eficient denivelările din carosabil în timp ce peun drum de munte modul sport s-a dovedit mai eficient.
La interior Passat nu dezamăgeşte deloc. Avem materiale de bunăcalitate, finisări tipice pentru Volkswagen şi o ergonomie tipicgermană. Pe de altă parte, am fi preferat ca şi scaunele săamintească de un segment superior, nu numai liniile exterioare.Acestea sunt confortabile, dar era nevoie de o mai bună susţinerelaterală.
Gama motorizărilor este alcătuită din şase motorizări pe benzină,pornind de ,a 1,4 TSI 122 CP, 1,4 TSI BlueMotion, 1,4 TSI EcoFuelpe GPL, 1,8 TSI 160 CP, 2,0 TSI 211 CP şi vârful de gamă V6 4Motionde 300 CP, şi trei dieseluri - 1,6 TDI BlueMotion 105 CP, 2,0 TDIBlueMotion 140 CP şi 2,0 TDI BlueMotion 170 CP.
Preţurile oficiale pentru România nu se cunosc încă, dar potrivitoficialilor Porsche România acestea vor fi similare cu cele alegeneraţiei actuale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO