Bănci și Asigurări

Alexandru Păunescu, CSALB: Oamenii să analizeze mai atent opţiunile pe care le au înainte de a solicita amânarea la plată a ratelor. Costurile care se adaugă la credit după amânarea cu până la 9 luni a ratelor pot fi semnificative, mai ales la primii ani din achitarea unui credit

Alexandru Păunescu

Alexandru Păunescu

Autor: Mircea Nica

21.07.2022, 00:05 257

♦ CSALB: Trecerea de la ROBOR la IRCC, printre măsurile pe care băncile şi consumatorii le-au negociat în S1/2022 în cadrul concilierilor.

Numărul de negocieri dintre consumatori şi bănci a crecut cu 40% în primul semestru (S1) din 2022 faţă de perioada similară a anului trecut, iar printre măsurile negociate se numără trecerea de la ROBOR la IRCC, reducerea ratelor şi încheierea proceselor din instanţă, potrivit informaţiilor transmise de repre­zentanţii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Dintre negocierile purtate în prima jumătate a anului curent, 92% s-au încheiat cu împăcarea părţilor. Astfel, nu doar că băncile au preluat mai multe cereri ale consumatorilor, dar procentul mare de împăcări arată o maturizare a actului de negociere.

ÑBăncile au devenit tot mai dispuse să ofere soluţii consumatorilor aflaţi în dificultate, atât prin intermediul cererilor acceptate spre negociere, unde avem o creştere de peste o treime, cât şi prin numărul soluţionărilor directe, fără intermedierea conciliatorilor CSALB, unde aproape că am egalat numărul înregistrat în tot anul anterior. Comparativ, nu asistăm la o evoluţie la fel de mare a numărului de cereri faţă de perioada similară a anului trecut, având o creştere de 10 procenteî, spune Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO