Bănci și Asigurări

Camelia Ivan, Trans Sped: Plăţile cu telefonul mobil şi plăţile digitale au crescut foarte mult în ultima perioadă, la fel şi adoptarea tehnologiei şi a soluţiilor digitale

ZF Bankers Summit 2023, ziua 2

Camelia Ivan, Trans Sped: Plăţile cu telefonul mobil...

Autor: Ramona Cornea

27.06.2023, 13:27 303

Plăţile cu telefonul mobil şi plăţile digitale au crescut foarte mult în ultima perioadă, la fel şi adoptarea tehnologiei şi a soluţiilor digitale, iar aspectul acesta al digitalizării va fi cel care va contribui cel mai mult la depăşirea provocărilor cu care sistemul bancar se confruntă în această perioadă, este de părere Camelia Ivan, CEO al companiei Trans Sped.

„Soluţiile digitale joacă un rol din ce în ce mai important atât în viaţa utilizatorilor, a clienţilor, cât şi din punctul de vedere al băncii. Toate soluţiile digitale care au fost implementate în ultimii cinci ani în piaţă au ajutat la o eficientizare şi o rentabilizare a activităţii bancare. Utilizatorii s-au obişnuit să-şi facă majoritatea tranzacţiilor de pe telefon. Plăţile cu telefonul mobil şi plăţile digitale au crescut foarte mult în ultima perioadă, la fel şi adoptarea tehnologiei şi a soluţiilor digitale pe toate palierele. Ele vor contribui cel mai mult la depăşirea provocărilor pe care le avem şi la schimbarea paradigmei în modul în care interacţionăm cu banca”, a spus ea în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2023, ziua 2.

Ce a mai declarat Camelia Ivan în cadrul evenimentului ZF:

·       Suntem cel mai vechi furnizor de servicii de încredere din România. În ultimii ani, adoptarea soluţiilor digitale, utilizarea tehnologiei, a certificatelor digitale a început să fie parte integrată din fluxurile bancare. Totodată, ne bucurăm că suntem un partener de încredere pentru majoritate jucătorilor din industria financiar – bancară.

·       Practic, noi oferim de la serviciile de încredere necesare pentru sistemul financiar – bancar în desfăşurarea activităţii, aşa cum sunt semnăturile electronice, soluţiile de digitalizare, soluţiile de fintech, precum şi soluţii şi tehnologii pentru arhivarea documentelor.

·       În ceea ce priveşte utilizatorii avem un rol de backoffice, nu suntem în prima linie, dar prin intermediul partenerilor noştri reuşim să ajungem la clienţi şi să sprijin industria în demersul spre digitalizare.

·       Este o perioadă plină de provocări, dar şi plină de oportunităţi pentru că toată perioada aceasta poate conduce la schimbări de soluţii, de produse, în modul în care banca interacţionează cu clienţii.

·       În pandemie am recuperat mult, ne-a ajutat foarte mult schimbarea cadrului legislativ, care a fost o barieră înainte în calea digitalizării. Dacă nu aveam o legislaţie clară într-o direcţie, existau tot felul de interpretări.

·       Am observat o creştere a trendului pentru semnătura electronică, nu neapărat din prisma business to business, cât foarte mult din perspectiva business to customer. A crescut interesul pentru semnăturile electronice, iar asta a avut la bază tot modificarea cadrului legislativ. Mai sunt lucruri de făcut, mai sunt clienţi care nu folosesc astfel de soluţii. Băncile sunt un motor foarte bun în direcţia aceasta pentru că interacţionează direct cu clientul. 

·       Experienţa din ultimii 15 ani m-a determinat să trec cam prin majoritatea produselor de retail bancare. Înainte de Trans  Sped am lucrat pentru sistemul bancar din România mai bine de 10 ani, am fost primul client în momentul în care apăreau noi produse în piaţă. Folosesc produse de retail de la mai multe bănci din România.

·       Am observat jucătorii din noul banking reuşesc să atragă un volum de clienţi mult mai mare decât băncile tradiţionale. Dacă ne uităm la cifrele din ultimii ani, în noul banking rata de creştere este mult mai mare decât cea din băncile tradiţionale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO