Bănci și Asigurări

Cum au reacţionat băncile în faţa crizei coronavirus, ce le spun clienţilor, cum vor trata cazurile cu probleme şi ce cer autorităţilor

Cum au reacţionat băncile în faţa crizei coronavirus, ce le spun clienţilor, cum vor trata cazurile cu probleme şi ce cer autorităţilor

Autor: Alex Ciutacu

16.03.2020, 19:20 647

Băncile din România au început să anunţe diverse măsuri pe care le iau în faţa crizei coronavirusului, atât pentru clienţii care se confruntă cu probleme şi au nevoie de amânări la plata ratelor, cât şi din punct de vedere legal.

Instituţiile bancare caută soluţiile tehnice individuale şi legale pentru clienţi, privind plata ratelor aferente creditelor aflate în derulare, de la caz la caz, fără a deteriora profiliul de risc al acestora, a anunţat astăzi Asociaţia Română a Băncilor şi Consiliul Patronatelor Bancare din România.

ARB: Pe lângă măsurile individuale de sprijin pe care le adoptă băncile de la caz la caz, considerăm că va fi esenţial suportul reglementării naţionale şi europene pentru anumite derogări menite să permită băncilor să acorde un sprijin mai amplu clienţilor persoane fizice şi juridice care pot întâmpina dificultăţi în această perioadă.

Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România, a anunţat că va avea o atitudine proactivă şi că va susţine clienţii care au luat credite, pentru că este în interesul tuturor ca întreaga economie să meargă bine.

Horia Ciorcilă, preşedintele Băncii Transilvania: Vom găsi împreună cu clienţii noştri persoane fizice şi IMM-uri cele mai bune soluţii pentru a ieşi din impas, pentru a-i ajuta să îşi relanseze activitatea imediat ce contextul o va permite.

Raiffeisen Bank România, una dintre cele mai mari bănci din piaţa locală, a anunţat astăzi o serie de măsuri prin care încearcă să sprijine clienţii, angajaţii, partenerii şi furnizorii în contextul pandemiei.

Măsurile Raiffeisen Bank: Clienţii pot opta pentru o pauză de până la 3 luni la plata ratelor; Angajaţii în carantină primesc salariul complet; Discuţii de la caz la caz pe corporate şi IMM

BRD-SocGen, a treia cea mai mare bancă din România, a transmis vineri că procedează de la caz al caz şi că urmăreşte situaţia pentru a găsi o soluţie potrivită.

Luni, banca a anunţat momentan doar că elimină costurile pentru internet şi mobile banking pentru clienţii săi timp de 3 luni.

BCR, a doua cea mai mare bancă din România, declara vineri că nu a avut încă la acel moment solicitări de amânare a ratelor de credit, dar pregăteşte „o procedură specială, folosită şi în 2009-2015”.

Banca Românească, achiziţionată de statul român prin intermediul Eximbank de la National Bank of Greece, a anunţat luni o serie de msuri prin care încearcă sprijine clienţii, angajaţii, partenerii şi furnizorii în situaţia actuală.

Pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă, sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienţilor făcute prin call center sau pe site-ul bancii, plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni, a anunţat Banca Românească.

CEC Bank, cea mai mare bancă controlată de statul român, a anunţat astăzi că amână oficial pentru o lună plata ratelor la toate creditele acordate persoanelor fizice, pe fondul epidemiei de coronavirus care transmite şocuri în întreaga economie.

CEC Bank sfătuieşte clienţii să folosească soluţiile de plată la distanţă în această perioadă şi să încearcă să plătească ratele, încât amânarea pentru următoarele 30 de zile ar putea pune presiune mai mare pe bugetul personal în luna următoare.

Băncile comerciale au solicitat BNR modificarea cadrului de reglementare în privinţa amânării plăţii unor credite, în funcţie de situaţiile care apar în piaţă din cauza crizei coronavirus- izolarea clienţilor, restricţiile de deplasare, întreruperea completă a activităţii companiilor, etc.

BNR a anunţat că va asigura toată lichiditatea necesară astfel încât plăţile să se desfăşoare fără probleme, iar solicitările de cash ale clienţilor să fie onorate fără probleme de către bănci.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO