Bănci și Asigurări

Deloitte: Asigurătorii se confruntă cu provocări legate de creştere şi de profitabilitate în 2023, dar au şi oportunităţi generate de asigurarea riscurilor cibernetice, de tranziţia către energia verde şi de noile standarde de raportare

Creşterea inflaţiei şi a dobânzilor şi majorarea costurilor cu daunele, provocări pentru piaţa de asigurări

Claudiu Ghiurluc, partener Servicii de Audit şi Asigurare, Deloitte România

Claudiu Ghiurluc, partener Servicii de Audit şi Asigurare, Deloitte România

Autor: Roxana Rosu

06.03.2023, 11:25 107

Principalele provocări pentru piaţa de asigurări vor fi creşterea inflaţiei şi a ratelor dobânzilor, creşterea costurilor cu daunele, schimbările climatice care afectează bunurile asigurate, dar şi concurenţa din partea unor noi tipuri de jucători precum insurtech-urile, potrivit studiului Deloitte Insurance Outlook 2023.

Un alt factor de presiune pentru sector este reasigurarea, pe fondul creşterii costurilor, a condiţiilor şi a capacităţii de reasigurare în general, care pot duce la creşterea ratelor primelor, la revizuirea condiţiilor de subscriere, la creşterea eforturilor de retenţie a clienţilor sau chiar la regândirea viabilităţii anumitor linii de business.

În acelaşi timp, Deloitte subliniază şi o serie de oportunităţi care pot contribui la dezvoltarea asigurătorilor şi la creşterea eficienţei lor operaţionale, precum asigurarea riscurilor cibernetice sau poliţele de asigurare care acoperă tranziţia către energia verde.

Studiul recomandă companiilor de asigurare să trateze cu prudenţă segmentul siguranţei cibernetice, deoarece frecvenţa atacurilor de tip ransomware şi valoarea medie a sumelor cu care companiile îşi răscumpără accesul la datele vizate de atacuri au înregistrat o creştere procentuală de trei cifre din 2019.

Poliţele de asigurare care acoperă tranziţia către energia verde pentru companiile care şi-au luat angajamentul de a avea zero emisii nete de carbon reprezintă o altă nişă de exploatat de către asigurători, deoarece se preconizează că, la nivel mondial, companiile vor avea costuri anuale legate de acest segment mai mari cu 125 de miliarde de dolari până în 2030.

Jucătorii din domeniu ar trebui, de asemenea, să analizeze diferite parteneriate pentru a valorifica domeniul în creştere al asigurărilor încorporate în alte servicii (embedded insurance), care se referă la achiziţionarea de asigurare la punctele de vânzare ale altor produse sau servicii.  Potrivit estimărilor, primele brute globale subscrise în acest mod vor creşte de şase ori, până la 722 de miliarde de dolari până în 2030.

Segmentul activelor necorporale, definite ca bunuri care nu au formă fizică, dar au valoare monetară, se extinde şi creează, de asemenea, noi oportunităţi pentru asigurători, de la criptomonede şi NFT-uri, la activităţi virtuale în metavers.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO