Bănci și Asigurări

ING Asigurări de Viaţă va avea din aprilie un nou nume: NN Asigurări de Viaţă

ING Asigurări de Viaţă va avea din aprilie un nou...

Autor: Adrian Dumitrache

15.01.2015, 11:15 770

ING Asigurări de Viaţă, care deţine peste o treime din piaţa de profil, îşi va schimba denumirea, în aprilie, în NN Asigurări de Viaţă, pentru a sublinia apartenenţa la grupul din care face parte, campania de comunicare necesitând costuri de până la zece milioane de euro.

De asemenea, ING Pensii va deveni NN Pensii, iar ING Investment Management îşi va schimba denumirea în NN Investment Partners.

"Procesul de rebranding presupune schimbarea numelui şi a identităţii vizuale, fără a aduce schimbări la nivelul strategiei, al echipei de management şi angajaţi sau la nivelul relaţiei contractuale cu clienţii. (...) Schimbarea nu se referă la operaţiunile bancare, ING Bank păstrându-şi numele în continuare", se arată într-un comunicat al INS Asigurări de Viaţă.

Diviziile locale de asigurări, pensii şi investiţii desprinse din grupul ING vor lansa săptămâna viitoare o campanie de comunicare (TV, online, radio, presă şi outdoor) dedicată publicului larg prin care anunţă tranziţia la NN.

Spotul va fi difuzat pe 17 posturi naţionale în perioada ianuarie - martie 2014 şi va fi promovat şi în mediul online. De asemenea, demersurile de comunicare realizate pe plan local vor fi dublate, în intervalul februarie-martie 2015, de o campanie globală de rebranding creată şi susţinută de NN Group.

Campania, cu tot ce implică ea, va costa până la zece milioane de euro, a declarat directorul general al ING Asigurări de Viaţă, Marius Popescu.

Grupul olandez ING, care a primit ajutor de la stat în 2008, a fost forţat de către Comisia Europeană să-şi separe divizia de asigurări de activitatea bancară. Business-ul de asigurări a fost listat pe bursa de la Amsterdam în vara anului 2014, sub denumirea NN Group, care a devenit astfel o companie independentă, cu activităţi de asigurări, pensii private şi managementul activelor în 18 ţări.

Pachetul majoritar de acţiuni al NN este deţinut de ING.

ING Asigurări este prezentă pe piaţa românească din 1997 şi are o cotă de piaţă de circa 38% din asigurările de viaţă, o piaţă de aproape două miliarde de lei pe an.

Trecerea la numele NN este al doilea rebranding al companiei, care la începutul activităţii pe piaţa locală s-a numit ING Nederlanden.

Business-ul local reprezintă circa 1,5% din primele subscrise de întreg grupul NN, care la listarea pe bursă din vară a fost cotată cu o capitalizare de circa 7 miliarde de euro.

ING Asigurări administra la finalul lunii septembrie active de circa 2,7 miliarde de lei (610 milioane de euro), în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

ING mai administrează şi trei fonduri de pensii private (două facultative şi unu obligatoriu), cu active de peste 7 miliarde de lei (1,6 miliarde de euro).

Principalii competitori sunt americanii de la Metropolitan Life şi BCR Viaţă, deţinută de asigurătorul austriac Vienna Insurance Group (VIG).

Conducerea ING Asigurări de Viaţă estima anul trecut că va încheia anul 2014 cu subscrieri de 138 milioane de euro (echivalentul a peste 600 milioane de lei), cu 9% peste nivelul din 2013.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO