Circumstanţele prin care Romaero (simbol bursier RORX), companie de stat care fabrică piese şi repară avioane civile şi militare, a ajuns într-o situaţie financiară dificilă sunt perpetuate de mai mulţi ani, însă cererea companiei de deschidere a procedurii insolvenţei a fost făcută în urma a trei împrejurări recente care au reprezentat ultima picătură în procesul de degradare.
„Intrarea în insolvenţă este un lucru pe care eu ca membru în consiliul de administraţie l-am solicitat în repetate rânduri colegilor mei pentru că situaţia companiei a fost precară în ultima perioadă. Cheltuielile erau foarte mari, iar veniturile scădeau progresiv, de la o lună la alta“, a spus Luiza Haschka, membru în boardul Romaero, în emisiunea de business ZF Live.
„A fost însă în ultimul trimestru al anului 2023 un cumul de factori – executarea unei garanţii de către Hidroelectrica, un proces pierdut cu un fost client căruia ar fi trebuit să îi plătim 17 milioane de dolari despăgubire şi o solicitare din partea CEC de rambursare anticipată a creditului. Au venit trei ghiulele în acelaşi timp şi nu mai puteam noi ca administratori statutari să evităm o acuzaţie de bancrută simplă neluând această măsură”