Business Hi-Tech

CEO Vodafone: Noua mea echipă de conducere este gata. Ieşim la atac

Iñaki Berroeta: Vrem să facem din internetul mobil un produs pentru mase

CEO Vodafone: Noua mea echipă de conducere este gata. Ieşim la atac

Autor: Adrian Seceleanu

15.06.2011, 23:50 8122

Spaniolul Iñaki Berroeta, 43 de ani, care a preluat în decembrie2010 conducerea Vodafone - numărul doi pe piaţa locală telecom şiuna dintre cele mai mari firme din România - a făcut schimbări înstructura organizaţiei şi a numit şase oameni noi în funcţii de topmanagement. Obiectivul? Operatorul trebuia pregătit să atace piaţacu un nou concept de magazine şi oferte cu scopul să transformeinternetul mobil dintr-un serviciu dedicat clienţilor cu mobilescumpe "întrun produs pentru mase."

În cele şase luni care s-au scurs de la instalarea în funcţie alui Berroeta, Vodafone a anunţat public schimbările intervenite îndouă poziţii cheie: numirea unui nou director de marketing - AngusSlater, în mai, şi a unui nou director comercial pe segmentulrezidenţial - Mihai Ghyka, în urmă cu mai puţin de douăsăptămâni.

Amploarea schimbărilor din management este însă mai mare şi avizat şi alte domenii cheie. Vodafone, companie cu afaceri anualede peste 800 mil. euro şi 9 milioane de clienţi, are manageri noişi la departamentele financiar, retail, operaţiuni cu clienţii şimarketing pentru date.

"Sunt multe schimbări, făcute într-un timp scurt, care eraunecesare: aveam nevoie de sânge proaspăt. Era o perioadă potrivităpentru a împrospăta echipa şi pentru a aduce idei noi şi talentlocal în organizaţie. Compania şi-a schimbat un pic priorităţile",spune şeful Vodafone în primul interviu în care discută despreschimbările făcute în companie de când a preluat funcţia de CEO îndecembrie 2010.

"Am început cu schimbarea directorului de marketing: a venitAngus Slater, care va conduce echipa noastră dedicatăbrandului."

Slater lucrează pentru grupul Vodafone din anul 2003 şi a venitîn România din Olanda.

"Am făcut o schimbare şi la departamentul financiar. TomHargreaves era aici de trei ani şi a vrut foarte mult să revină lafamilia lui, în Marea Britanie. Mandatul lui expirase, astfel că unom din echipa lui, Till Streichert, a fost promovat."

În vârstă de 37 de ani, Streichert a venit la Vodafone Româniaîn urmă cu trei ani şi jumătate, după ce lucrase anterior pentruThe Boston Consulting Group şi T-Mobile, în Germania şi în MareaBritanie. Înainte de a lucra la departamentul financiar al VodafoneRomânia, el a activat şi în departamentul comercial.

În ce priveşte plecarea directorului comercial rezidenţial,Karsten Wildberger, care era în România din anul 2006, Berroetaafirmă că acesta a decis să urmeze alte proiecte în cadrulgrupului, astfel că Vodafone "a folosit oportunitatea de a recrutatalent local".

Grupul britanic a făcut astfel mutarea anului în managementul detop: l-a recrutat în această poziţie pe Mihai Ghyka, unul dintrecei mai cunoscuţi executivi români, de al cărui nume se leagăapariţia brandului de bere Bergenbier.

"Am avut deja câteva discuţii cu Mihai şi sunt convins că va fiun activ important pentru companie. Este ceea ce căutăm laVodafone: manageri buni, cu o reputaţie excelentă, care înţelegconsumatorii."

Berroeta spune că a adus un om nou care să răspundă şi de totceea ce înseamnă interacţiunea cu clienţii, iar odată cu nouldirector a făcut schimbări şi în structura companiei, astfel încâtel să supravegheze direct operaţiunile.

"Am făcut şi alte schimbări în structura companiei, nu amschimbat doar oamenii de pe diferite poziţii. Structura care seocupă de operaţiunile cu clienţii raportează acum direct cătremine. Această structură gestionează tot ceea ce înseamnăcall-centere şi include toţi oamenii care lucrează pentru arăspunde la solicitările clienţilor. De acest departament răspundeErrol van Graan, care vine în România din Africa de Sud. El varaporta direct către mine."

Errol van Graan, 37 ani, este noul Senior Director, CustomerOperations şi membru al Consiliului Executiv al Vodafone România.El a venit în România de la Vodacom (Africa de Sud), unde a deţinutpoziţia de şef al operaţiunilor de suport. Van Graan are o diplomăîn Cost & Management Accounting şi un Master Degree de laUniversitatea UNISA, Midrand.

Vodafone l-a recrutat şi pe Dragoş Chivu, 39 de ani, unul dintrecei mai cunoscuţi manageri din telecom din România, care conduceaoperaţiunile locale ale producătorului de echipamente Nokia SiemensNetworks (NSN). Rolul lui? Să facă din netul mobil de la Vodafoneun produs "pentru mase", spune Berroeta.

"Ceea ce vrem este ca datele mobile să devină ceva pentru masenu doar pentru câţiva oameni care au capacitatea de a-şi cumpăra uniPhone sau alte telefoane mobile high-end. Vrem să facem datelemobile noul produs de mare succes din piaţa de comunicaţii mobile.Dragoş va fi responsabil de acest proiect."

Înaintede NSN, Chivu a mai lucrat la Telemobil şi Orange.

O altă schimbare făcută de şeful Vodafone a fost promovarearomâncei Anamaria Rotar, 37 de ani, în funcţia de director aloperaţiunilor retail.

Obiectivul? Să susţină obiectivul de transformare a internetuluimobil într-un produs pentru "mase".

"Nu e suficient să avem un plan de tarife, ci şi ca întreagacompanie să susţină acest efort astfel încât atunci când un clientse gândeşte la un super-telefon sau la net mobil, să se gândeascăla Vodafone. Pentru operaţiunile noastre de retail, care trebuie săfie îmbunătăţite, am stabilit obiectivul ca ele să devină numărulunu în România, nu doar pe segmentul telecom. Pentru a atinge acesttarget, de operaţiunile noastre de retail se va ocupa AnamariaRotar. Echipa ei finalizează acum noul design al magazinelorVodafone, a cărui implementare va începe cât de curând. Lucrăm şila trainingul oamenilor şi la structura de puncte de vânzare."

Rotar a venit în Vodafone în mai 2010, ca director credit andcollection. Înainte de Vodafone, ea a lucrat pentru UniCreditŢiriac Bank ca Head of Retail Sales şi pentru Kiwi Finance cadirector de operaţiuni.

Ea a absolvit Universitatea Babeş-Bolyay, Facultatea de ŞtiinţeEconomice, cu specializare în Banking şi Burse de Valori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO