Business Hi-Tech

Companiile, cel mai nou teren de luptă pentru tablet PC-uri

Companiile, cel mai nou teren de luptă pentru tablet PC-uri

Autor: Ştefan Vrabie

02.03.2011, 14:50 46

Reclamele ce promovează iPad-ul,tableta PC dezvoltată de americanii de laApple, au un mesaj simplu: Tableta poate fifolosită în timpul liber, pe canapea, pentru a vedea un film saupentru a citi o revistă online, scrie cotidianul american The NewYork Times.

Deşi iPad a fost lansată ca un gadget destinatconsumatorilor, multe companii au alte idei pentru astfel dedispozitive. Giganţi precum General Electric, Wells Fargo,Mercedes-Benz sau Medtronic pun iPad la treabă în birourile lor.Iar cum o multitudine de gadgeturi special create pentru mediul deafaceri sunt lansate pe piaţă, de la producători precumMotorola, Research In Motion (RIM), Samsung până laHewett-Packard (HP), este o certitudine că tabletele îşivor găsi locul în fiecare colţ al companiilor din StateleUnite.

Ted Schadler, vicepreşedinte şi analist al companiei decercetare Forrester Research susţine că zeci de milioane detablete vor fi folosite în companiile din Americapână în 2015. "Va fi cea mai rapidă adoptare de gadget-uri încompanii vreodată. Mai rapidă decât a computerelor, laptopurilorsau smartphone-urilor", a declarat Schadler.

Noile tablete lansate pe piaţă încep să devinăo concurenţă puternică pentru iPad, care a dominat vânzările încăde la lansare din luna aprilie anul trecut.

BlackBerry, telefoanele canadienilor de la RIM,şi produsele HP, cea mai mare companie de IT dinlume după venituri, sunt printre preferatele mediului american debusiness.

Apple speră că noua versiune aiPad , care va fi lansată pe piaţă cel maiprobabil luna viitoare, îi va ajuta să rămână pe primul loc.Compania, care a vândut aproape 15 milioane de iPad-uri în nouăluni, nu a dat detalii cu privire la câte dintre acestea au fostcumpărate de firme. Cu toate acestea, în cadrul unei conferinţe cuinvestitorii din luna ianuarie, oficialii Apple au declarat că că80% din cele mai mari companii din Statele Unite folosesc sautestează tableta. Printre aceste companii senumără şi JPMorgan Chase, Sears Holdings şi DuPont.

Între timp datele oferite de dezvoltatorii de aplicaţii pentrumediul de business susţin că tabletele PC sunt foarte răspandite înspaţiul corporativ.

"Nu putem spune oamenilor să nu folosească această tehnologie labirou. Dacă am face acest lucru, ei ar continua să le folosească,iar noi nu am şti ce fac cu ele" spune Brandon Edling, directorulîn cadrul companiei NBC Universal.

Cu toate beneficiile pe care le aduce unui spaţiu de lucru, niciiPad-ul şi nici o alta tabletă nu a înlocuitPC-ul, cel mai important dispozitiv dintr-un biroude trei decenii încoace.

Intrarea iPad în mediul corporate a fost defapt pregătită de iPhone, telefonul produs deApple. Când Apple a lansat pentruprima dată smartphone-ul în 2007, acestuia îi lipsea capacitatea dea putea face o legătură securizată cu sistemele de e-mail alecompaniilor. Deşi telefonul a fost testat de executivi sau oamenide afaceri, de cele mai multe ori ei preferau Blackberry sau altesmartphone-uri. Apple a adăugat treptat noifuncţii telefonului, care a devenit un dispozitiv pentru mediul debusiness.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO