Business Hi-Tech

Din bradul de Craciun vor lipsi telefoanele mobile

28.08.2001, 00:00 15



Sperantele producatorilor de echipamente mobile pentru telecomunicatii legate de o redresare a industriei pana la Craciun, se indeparteaza pe zi ce trece, datorita vazarilor scazute, a unei saturari a pietei, a crizei economiei americane si a lipsei de inovatii in domeniul serviciilor, potrivit cotidianului La Tribune.

"Sunt persoane care doresc sa-si schimbe telefoanele de Craciun, dar comparativ cu anul trecut nu le vor mai oferi drept cadouri, a declarat directorul companiei Sendo, Hugh Brogan. Amintiti-va ca 70% din europeni au deja telefoane mobile."

La randul sau, directorul de marketing al Philips Consumer Communications, Thijs Linthorst, spune ca e de asteptat ca in perioada sarbatorilor de iarna sa creasca vanzarile, insa nu intr-un mod spectaculos.

Cu 408 milioane de telefoane vandute in 2000, fata de 283 milioane cu un an in urma, piata telefoniei mobile este liderul industriei produselor electronice. Anul acesta, previziunile se situeaza in jurul cifrei de 400 milioane, insa e foarte posibil sa fie mult mai scazute, daca nu se intampla nimic spectaculos pana la Craciun.

Ca o oglinda a ceea ce se-ntampla in industrie, la editia din acest an a salonului de la Berlin destinat comunicatiilor, marii producatori fie au avut standuri modeste, fie au absentat. In lipsa unor anunturi din partea acestora, dezinteresul pentru tehnologii precum GPRS reprezinta dovada clara a faptului ca acestea nu fac obiectul unor oferte irezistibile.

"Industria a facut prea multe promisiuni legate de ceea ce pot face aceste noi produse. Ceea ce s-a-ntamplat cu serviciile WAP s-ar putea intampla din nou. S-a facut o fixatie din ceea ce vor consumatorii in loc sa existe preocuparea pentru ceea ce si-ar dori", a adaugat Linthorst.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels