Business Hi-Tech

Editorii revistei Time sunt în conflict cu Apple din cauza tablet-ului PC iPad

02.08.2010, 23:06 26

Revista americană Time se află în conflict cu Apple, deoarececompania americană nu îi permite publicaţiei să vândă independent oaplicaţie pentru tablet-ul PC iPad, care le va permiteutilizatorilor să citească revista pe dispozitiv, relatează TheWall Street Journal.

Toate aplicaţiile pentru iPad şi pentru telefonul iPhone,printre care şi cea a revistei Time se vând prin magazinul Apple,App Store. Potrivit acordului dintre Time şi Apple, utilizatoriicumpără aplicaţia în baza unui cont, iar compania de IT păstrează30% din costul fiecărei tranzacţii.

Reprezentanţii Time vor să schimbe aceste prevederi, deoarece,susţin ei, vânzările prin intermediul Apple nu le oferă şi accesulla informaţii precum numele şi adresa utilizatorilor. Aceste datear putea fi folosite pentru a vinde şi alte produse cătreutilizatori.

O serie de companii precum Netflix, Amazon sau The Wall StreetJournal au propriul sistem de plată pentru iPhone sau iPad. Spreexemplu, utilizatorii îşi fac un abonament pentru ediţia The WallStreet Journal pentru iPad printr-un cont pe site-ul publicaţieiameri cane şi nu prin Apple iTunes, un program care permitecumpărarea de aplicaţii şi muzică. Publicaţia reţine astfel dateleclienţilor şi nu împarte venitul cu Apple. Noua ediţie online aFortune urmează aceeaşi linie de business.

Time a vrut acelaşi aranjament, dar Apple a respins propunerea.Mai multe surse din cadrul companiei au declarat că Apple a refuzatpropunerea Time, deoarece publicaţia, spre deosebire de celelaltecompanii, nu are propriul sistem de a vinde abonamente online. Dacăaceasta e singura soluţie pentru care Apple ar fi de acord cupropunerile Time, unii executivi ai publicaţiei sunt de părere că eo decizie arbitrară. Reprezentanţii Time au declarat însă cănegociază în continuare cu Apple.

Ediţiile print ale revistelor se vând în ge neral prinabonamente: doar una din zece pu blicaţii se cumpără la chioşcurilede ziare, potrivit Wall Street Journal.

Apple este cel mai valoros brand din lume, cu o valoare estimatăde Forbes la 57,4 mi liarde dolari. iPad, cel mai recent gadget alcompaniei, s-a vândut în peste 3 milioane de exemplare de lalansarea de la sfârşitul lunii aprilie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels