Business Hi-Tech

Sony ataca in forta pozitia dominata de iPod

02.07.2004, 00:00 15

Gigantul japonez Sony a anuntat lansarea a doua playere de muzica in format digital, incercand sa contracareze Apple, al carui iPod domina piata.
La fel ca in cazul Apple, cele doua playere sunt destinate clientilor magazinului virtual de muzica al Sony, Connect, care a fost lansat in luna mai. Specialistii sunt insa nemultumiti de strategia Sony, atragand atentia ca preturile celor doua playere sunt destul de mari (peste 400 $) si ca intrarea lor pe piata vine foarte tarziu. Apple lansase deja magazinul sau de muzica iTunes si playerul compatibil iPod in luna aprilie 2003.
"Industria muzicala astepta de mult ca Sony sa produca astfel playere", a spus un analist al companiei IDC. Noile aparate se alatura unei game mai mari de dispozitive compatibile cu magazinul Connect, ceea ce va permite atingerea unui public mai numeros, spun cei de la Sony.
"Detinem cea mai mare gama de echipamente audio", a spus un responsabil al Sony Electronics. "Avem o linie completa de electronice la diferite preturi, pentru diferite stiluri de viata, ceea ce inseamna ca ne gasim pe o pozitie solida in aceasta piata".
Cel mai scump produs Sony din aceasta gama se numeste Vaio Pocket, are un hard disc de 40 GB si va costa 500 de dolari. In schimbul a 400 de dolari, clientii Sony vor putea cumpara, tot incepand de la toamna, playerul Network Walkman, cu un hard disc de 20 GB.
Ambele dispozitive vor putea reda muzica in formatul proprietar Sony Atrac3, dar si formatele mai populare MP3, WAV si WMA. Network Walkman va putea stoca pana la 13.000 de melodii, in timp ce Vaio Pocket va avea o capacitate dubla, de pana la 26.000 de melodii, au anuntat oficialii Sony.
mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels