Business Hi-Tech

Telekom revine asupra preţurilor la cartelele preplătite

Telekom revine asupra preţurilor la cartelele preplătite

Autor: Adrian Seceleanu

07.01.2015, 00:04 4926
Telekom România Mobile (fostul Cosmote), numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă cu aproxi­ma­tiv 5,9 milioane de clienţi, a tăiat cu pâ­nă la trei euro tarifele cu care a ieşit pe piaţă după rebrandingul din sep­tembrie 2014, cel mai probabil ca parte a unui efort de stabilizare sau revenire la creştere într-un segment de business în care a înregistrat scăderi constante în ulti­mii ani din punctul de vedere al numărului total de utilizatori.

Cea mai mare scădere a fost aplica­tă extraopţiunii de 10 euro, care acum are un tarif de 7 euro cu păstra­rea numărului de minute / SMS-uri şi a tra­ficului de date. Pe de altă parte, cea mai agresivă mutare este cea prin care com­pania vin­de 1.000 de mi­nute sau SMS-uri naţio­na­le, plus ape­luri şi SMS-uri neli­mi­tate în re­ţeaua proprie şi un trafic pe internet de 1 GB pe lună la un tarif de 6 euro.

Dacă pe segmentul de cartele pre­plă­tite Tele­kom a de­cis să-şi ajus­teze tari­fe­le, tempe­rân­du-şi ast­fel efor­turile de a-şi ma­jora ve­ni­tul mediu pe utiliza­tor, pe seg­men­tul de abo­na­men­te pre­ţurile au ră­mas în­gheţate la ni­velul din septembrie.

La finele lunii sep­tem­­brie 2014 com­pa­nia avea 1,578 milioa­ne de abo­naţi şi 4,311 milioa­ne de utilizatori de car­tele. Com­pania a pier­dut te­ren pe seg­men­tul pre­pay în ulti­mii ani, scă­zând de la aproxi­ma­tiv 5 milioa­ne de uti­li­za­tori în sep­tem­brie 2011.

Liderul pieţei loca­le de telefonie mobilă est­e Orange, care are pes­te 10 milioane de cli­enţi, dintre care pes­te patru milioane au abonamente.

Numărul trei pe piaţa de telefonie mo­bilă a tăiat preţurile cu care a venit pe piaţă după rebrandingul din septembrie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO