Business Internaţional

Apple aterizează greu, dar în picioare: Profiturile Apple cresc, iar divizia de servicii depăşeşte 1 miliard de utilizatori, deşi veniturile gigantului american au scăzut cu 1%, la 81,8 miliarde de dolari în T2, al treilea declin consecutiv

Apple aterizează greu, dar în picioare: Profiturile...

Autor: Ştefan Stan

04.08.2023, 09:17 853

 Apple a dat dovadă de rezistenţă în ultimul trimestru, în condiţiile în care numărul abonaţilor plătitori pentru gama sa de servicii digitale a depăşit 1 miliard de utilizatori la nivel mondial, contribuind la creşterea profitului faţă de anul trecut, chiar dacă veniturile totale au scăzut, scrie FT. 

Cea mai mare companie din lume după valoarea de piaţă a anunţat venituri totale în scădere cu 1%, la 81,8 miliarde de dolari în trimestrul care s-a încheiat în iunie, a treia scădere consecutivă de la an la an, dar uşor peste previziuni, la 81,7 miliarde de dolari, potrivit Refinitiv.

Cu toate acestea, profitul net a crescut cu 2,3%, la 19,9 miliarde de dolari, cu mult peste estimările Wall Street, care estimau că acesta va scădea cu 3,6%, la 18,7 miliarde de dolari. De asemenea, profitul pe acţiune a urcat cu 5%, la 1,26 dolari, peste previziunile de 1,20 dolari.

Acţiunile Apple, care au urcat cu peste 50% în acest an, ducând evaluarea sa la peste 3 miliarde de dolari, au scăzut cu 2,2% în tranzacţiile de după piaţă. Unii analişti au indicat drept cauză scăderea vânzărilor de hardware.

"Atât cifrele pentru iPhone, cât şi cele pentru iPad au fost slabe", a declarat David Wagner, manager de portofoliu la Aptus Capital Advisors. "Rămân unele vânturi de vânt din partea hardware-ului, ceea ce ne poate oferi o lectură asupra consumatorului general în acest moment."

Vânzările de iPhone-uri, Mac-uri şi iPad-uri au fost toate mai mici decât în urmă cu un an, în frunte cu vânzările de iPad care au scăzut cu 20%. Vânzările de iPhone, care reprezintă 48 la sută din venituri, au scăzut cu 2,4 la sută. Vânzările de dispozitive portabile, precum AirPods şi Apple Watch, au crescut cu 2,5%.

Veniturile diviziei de servicii a Apple, care derivă din vânzările App Store şi din ofertele digitale, inclusiv iCloud şi Apple Music, au crescut cu 8% faţă de anul trecut, ajungând la un nivel record de 21,2 miliarde de dolari, în condiţiile în care numărul de abonaţi a crescut cu 150 de milioane. Investitorii se aşteptau la o creştere de 5%, până la 20,8 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO