Business Internaţional

Business Magazin. Cine a fost Glen Bell cel care a lansat celebra marcă Taco Bell pornind de la un garaj mai mare din California

Business Magazin. Cine a fost Glen Bell cel care a lansat...

Autor: Andra Stroe

26.02.2023, 19:14 153

Pentru Glen Bell, reţeta succesului a constat într-un singur preparat: tacos. De la primul stand la care vindea acest produs până la inaugurarea primului restaurant Taco Bell nu a fost decât un pas, iar odată făcut, businessul a luat un avânt neaşteptat, fiind astăzi unul dintre cele mai cunoscute lanţuri de fast-food din întreaga lume.

Primul contact al lui Bell cu „universul culinar” a fost în marina Statelor Unite, unde a servit ca bucătar pe durata celui de-al doildea război mondial. După terminarea serviciului militar a deschis în San Bernardino un stand de hot dog, Bell’s Drive-in, care a funcţionat timp de patru ani. În 1952 a vândut micul business şi  deschis o nouă locaţie în care vindea şi hamburgeri. Mai târziu, văzând cozile lungi formate la o cafenea mexicană de vizavi, care vindea tacos, i-a încolţit în minte ideea de a vinde şi el, la rândul său, acest preparat.

Cu acordul proprietarului a învăţat reţeta şi, în 1951, a deschis propriul stand de tacos, pe care îi vindea cu 19 cenţi. În primă instanţă a numit noul business Taco-Tia, iar mai apoi El Taco, avându-l alături ca partener de afaceri pe John Galardi, pe care îl angajase iniţial pe un post part time. Mai târziu, acesta s-a retras din afacere şi-a deschis o altă companie, lanţul Wienerschnitzel. Rămas singur, Glen Bell a vândut businessul şi, în 1962, a lansat brandul Taco Bell, într-o unitate de dimensiunea unui garaj mai mare, deschisă în Downey, California. Acest prim restaurant s-a închis în 1986, însă clădirea, care a fost salvată de la demolare în 2015, a fost mutată în apropierea sediului Taco Bell.

După numai doi ani de la deschidere antreprenorul a francizat businessul, care a înregistrat o creştere rapidă, iar la alţi doi ani distanţă, s-a listat la bursă, atrăgând atenţia gigantului PepsiCo, care l-a şi cumpărat în 1978, când compania ajunsese la o reţea de peste 850 de restaurante, într-o tranzacţie de 125 de milioane de dolari. Ulterior, Taco Bell s-a desprins de PepsiCo, sub o divizie numită în prezent Yum! Brands, care are în portofoliu şi brandurile KFC şi Pizza Hut, printre altele.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO