Business Internaţional

Cât costă cel mai scump meci de pe planetă?

Cât costă cel mai scump meci de pe planetă?

Autor: Andrei Chirileasa

05.02.2012, 19:20 860

Super Bowl, finala campionatului de fotbal american, este un meci al superlativelor care generează afaceri de miliarde de dolari în fiecare an.

Finala din acest an, a 46-a din istorie, care va avea loc în această noapte, ar putea stabili noi recorduri în materie de audienţă, dar şi de vânzări generate pentru companiile americane.

Bloomberg a trecut în revistă principalele cifre legate de Super Bowl:

3,5 milioane de dolari este preţul mediu plătit de companii pentru un spot de 30 de secunde de publicitate în timpul meciului, adică 116.667 de dolari pe secundă. NBC, televiziunea care transmite în acest an finala, a încasat astfel 245 mil. dolari din vânzarea celor 70 de spoturi disponibile în timpul finalei.

115 milioane de americani sunt aşteptaţi să urmărească finala la TV.

720 de milioane de dolari a costat construcţia stadionului din Indianapolis pe care va avea loc finala din acest an. Administraţia oraşului şi cea a statului Indiana au contribuit la această investiţie şi au strâns bani prin creşterea taxelor pe vânzările de mâncare şi băutură, pe închirierile auto şi hoteluri, principalele sectoare care vor câştiga din organizarea Super Bowl la Indianapolis.

New England Patriots şi New York Giants, cele două echipe care îşi dispută finala, au cheltuit în acest sezon între 62 şi 64 de milioane de dolari doar pentru salariile jucătorilor.

Autorităţile din Indianapolis au alocat 25 de milioane de dolari pentru bugetul operaţional al Super Bowl Village, un parc de distracţii amenajat spcial pentru acest eveniment. PricewaterhouseCoopers estimează că turiştii care vor veni să asiste la Super Bowl vor cheltui circa 150 de milioane de dolari în oraş.

Peste 2.000 de dolari este preţul minim la care se vând cele mai ieftine bilete pentru finală, conform site-urilor de specialitate, în condiţiile în care preţurile oficiale variază între 800 şi 1.200 de dolari. Cele mai scumpe bilete vândute ajung şi la 16.500 de dolari.

5,1% dintre americani spun că intenţionează să-şi schimbe televizorul înainte de meci, iar cifrele oficiale arată că s-au vândut 1,9 milioane de televizoare noi de la începutul anului.

87,5 milioane de dolari este valoarea pariurilor oficiale realizate în Las Vegas anul trecut cu ocazia Super Bowl. Pariurile neoficiale şi cele ilegale ajung la valori şi mai mari.

725 de dolari/noapte este preţul la care au ajuns să se vândă cele mai ieftine camerele de hotel din Indianapolis, cu ocazia Super Bowl, faţă de un preţ normal de 39 de dolari/noapte.

Între 437 şi 9.000 de dolari este preţul biletului de intrare la una dintre sutele de petreceri care vor avea loc cu ocazia Super Bowl.

11 miliarde de dolari sunt cheltuielile estimate pentru mâncare, îmbrăcăminte şi materiale promoţionale cu ocazia Super Bowl, adică 64 de dolari de persoană, faţăde 60 de dolari de persoană anul trecut. 700 de milioane de dolari vor merge pe snacks-uri. Pizza Hut estimează că vânzările vor fi cu 50% mai mari decât într-o duminică normală şi se aşteaptă să vândă peste 2 milioane de pizza.

5.000 de dolari este preţul inelelor pe care le vor primi câştigătorii finalei, pe lângă un bonus de 88.000 de dolari de persoană.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels