Business Internaţional

China, un jucător din ce în ce mai vizibil pe piaţa de fuziuni şi achiziţii

China, un jucător din ce în ce mai vizibil pe piaţa de fuziuni şi achiziţii

Autor: CătăIina Apostoiu

22.03.2016, 00:00 458

Pe fondul încetinirii economiei locale şi posibilităţii devalorizării în continuare a yuanului, companiile din China au pornit la vânătoare de ţinte străine, în special americane, scrie Bloomberg.

Din cele mai mari patru tranzacţii ale acestui an, două implică firme din China: ChemChina cumpără Syngenta pentru 46 miliarde de dolari, iar Anbang Insurance a devansat până acum Marriott în cursa pentru lanţul hotelier american Starwood. În ultima vreme, China a luat în vizor hoteluri, cinematografe şi producători de semiconductori.

Însă, la nivel mondial, în ultimii ani cele mai multe investiţii s-au dus în active din sectorul energiei, materiilor prime, cât şi instituţii financiare. Chiar dacă China n-ar mai cheltui un singur cent pe ţinte M&A cross-border în acest an, volumul de achiziţii recent l-ar depăşi pe cel din anii anteriori. 

 
AFACERI DE LA ZERO