Business Internaţional

Citigroup a schimbat din nou conducerea din China

05.01.2005, 00:00 10



Citigroup, cea mai mare companie de servicii financiare din lume l-a numit pe Richard Stanley in functia de presedinte executiv al Citigroup China, informeaza Bloomberg. Stanley se intoarce in China si o inlocuieste pe Catherine Weir care a fost numita in functie in cadrul reorganizarii care a avut loc in urma cu sase luni.



La randul ei, Catherine Weir va prelua functia lui Stanley de director responsabil cu operatiunile de investitii corporatiste globale pentru Asia de sud-est, conform unui comunicat al carui continut a fost confirmat de catre Richard Tesvich, purtatorul de cuvant al Citigroup. Catherine Weir s-a alaturat grupului in 1988, a fost promovata in functia de director al oparatiunilor bancare din Hong Kong in 2003, iar in iunie 2004 a fost desemnata sa conduca operatiunile grupului in China, Hong Kong si Taiwan. Weir si Stanley vor fi subordonati lui Robert Morse, presedinte executiv al Citigroup pentru regiunea Asia Pacific.



Citigroup a fost surclasat de catre HSBC, care a cumparat 20 de procente din Banca de Comunicatii, al cincilea mare creditor din China, in cursa de extindere a marilor grupuri bancare straine pe piata chineza. Conform datelor Bloomberg, Citigroup a coborat de pe locul patru pe locul opt in topul grupurilor de servicii financiare din Hong Kong si China.



Companiile din Hong Kong si China au realizat tranzactii cu actiuni in valoare de 17,2 miliarde de dolari in 2004. Pe langa acestea, bancile de investitii mai incearca sa atraga un procent cat mai mare din economiile de peste 1.100 de miliarde de euro ale celor 1,3 miliarde de cetateni chinezi.



Extinderea Citigroup in China nu s-a realizat fara probleme. In septembrie 2004, Citigroup l-a angajat pe Wei Christianson, bancherul celor de la Credit Suisse First Boston, pentru a o inlocui pe Margaret Ren, in functia de director al operatiunilor de investitii din China. Grupul american a concediat-o pe Ren in iunie, dupa ce Citigroup a pierdut posibilitatea de a realiza oferta publica a Shanghai Automotive Industry, cel mai mare producator de autovehicule din China.



China este o piata importanta pentru operatiunile Citigroup si, prin urmare, grupul american incearca sa-si consolideze pozitia pe termen lung. "Oportunitatile oferite de China sunt foarte mari", a declarat Helen Peng, partener la biroul de avocatura Haiyuan din Shanghai. "China are cei mai multi clienti din lume, deci bancile ar trebui sa faca din China principala prioritate", a mai precizat ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels