Business Internaţional

Coca-Cola HBC a raportat castiguri de 300 de milioane de euro

24.11.2005, 19:13 76

Profitul net al companiei de imbuteliere Coca-Cola Hellenic Bottling Company din Grecia, filiala a companiei americane, a crescut cu 17,9% in primele noua luni ale anului, la 300 de milioane de euro (351 mil. dolari), peste asteptarile pietei.

Castigul net aferent trimestrului al treilea din 2005, care este in mod traditional unul dintre cele mai bune pentru Coca-Cola HBC, a avansat cu 22,9% in termeni anuali, la 146 de milioane de euro, fiind peste cel de 141 de milioane de euro consemnat in trimestrul al doilea.

Un numar de 12 analisti se asteptau ca firma de imbuteliere sa obtina un profit la noua luni de 286 de milioane de euro si un castig de 131,8 milioane de euro in trimestrul al treilea.

A doua mare companie de imbuteliere a produselor Coca-Cola din lume in functie de vanzari, a atribuit evolutia favorabila consolidarii rezultatelor producatorului rus de sucuri naturale Multon, precum si volumului crescut al vanzarilor consemnat pe pietele emergente.

Castigul la noua luni inainte de deducerea dobanzilor, a taxelor, a deprecierii si amortizarii (EBIDTA) a crescut cu 11%, la 679 de milioane de euro, in timp ce volumul vanzarilor s-a apreciat cu 12%, pana la 1.211 milioane de lazi.

Compania si-a reiterat obiectivul anual privind un profit pe actiune de 1,28-1,3 euro, cu 18-19% mai mare, si o crestere cu 12% a castigului inainte de deducerea dobanzilor si taxelor. Estimarea referitoare la cresterea volumului de vanzari pentru anul 2005 a fost majorata de la 10% la 11%.

Coca-Cola HBC, care desfasoara operatiuni in 26 de tari, a precizat ca rezultatele curente nu sunt comparabile cu cele de anul trecut, deoarece includ activitatile companiei Multon, ca si cele ale firmelor Vlasinka si Bankya de imbuteliere a apelor minerale din Bulgaria, respectiv Serbia.

Compania, detinuta in proportie de 24% de grupul Coca-Cola, a revizuit rezultatele pe 2004 potrivit noilor metode de raportare financiara IFRS, adaugand 78,2 milioane de euro la profitul din primele noua luni ale anului trecut.

Coca-Cola reprezinta si cel mai bine-vandut brand din intreaga lume. Un om normal a consumat, in medie, 79 de produse Coca-Cola anul trecut, fata de 49, cat reprezenta consumul in 1994.

In 2004, printre primele 10 cele mai cunoscute branduri de bauturi racoritoare din lume, trei marci erau detinute de Coca-Cola. Este vorba de Coca-Cola clasica (Coke Classic), Coca-Cola dietetica (Diet Coke) si Coca-Cola dietetica decofeinizata (Caffeine Free Diet Coke), aflate pe prima, a doua, respectiv a opta pozitie in acest clasament. Rezultatele globale ale Coca-Cola in 2004 au insemnat un profit net de 4,8 miliarde de dolari si vanzari in toata lumea de 21,9 miliarde de dolari.

In ciuda problemelor legate de orientarea pietei spre alimentele sanatoase, precum si de lipsa de diversitate a produselor grupului, acesta din urma a ramas cel mai valoros brand al lumii (67,5 miliarde de dolari), in fata Microsoft, conform unui clasament realizat de firma de consultanta Interbrand. alina.vasilca@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels