Business Internaţional

Cum vrea Italia să devină centru al industriilor de vârf, inclusiv făcându-i ochi dulci Chinei, dar şi altor state asiatice

Cum vrea Italia să devină centru al industriilor de...

Autor: Catalina Apostoiu

14.03.2024, 00:05 223

Italia are ambiţii crescânde în sec­torul auto, al semiconductorilor, dar şi al inteligenţei artificiale. De ase­menea, o companie italiană a câş­tigat recent un contract semnificativ pentru a studia posibilitatea construi­rii unui tren de mare viteză bazat pe levitaţie magnetică.

Guvernul italian poartă discuţii cu compania chineză Chery Auto ca parte a eforturilor de a atrage un alt constructor auto major pe plan local pe lângă Stellantis şi a creşte pro­ducţia naţională de autovehicule, scrie Reuters.

Dacă negocierile vor avea succes, Cery ar fi printre primii constructori auto chinezi care ar produce în Europa, intensificându-se astfel com­petiţia cu constructorii locali tradiţio­nali, în special pe segmentul ma­şinilor electrice.

Jochen Tueting, managing direc­tor la Chery Europe, a declarat că firma chineză se aşteaptă ca vânzările din Europa să fie suficient de mari pentru a susţine o unitate locală de asamblare.

Surse guvernamentale au decla­rat de asemenea pentru Reuters că Great Wall Motor se numără de ase­menea printre constructorii auto chi­nezi care au fost în contact cu Roma şi au vizitat Italia.

BYD a purtat la rândul său dis­cu­ţii cu Italia, dar a declarat că nu are planuri pentru o a doua unitate în Europa pe lângă cea construită în Ungaria.

În domeniul semiconductorilor, start-up-ul Silicon Box din Singapore va investi 3,2 miliarde de euro în Italia pentru a construi o unitate de producţie în nordul ţării, a anunţat ministrul italian al industriei Adolfo Urso, notează Bloomberg.

Anunţul a venit după ce guver­nul italian nu a reuşit să convingă gi­gantul american Intel să investească pe plan local.

Tot în sectorul semiconducto­rilor, guvernul condus de Giorgia Meloni cere ca o parte mai în­sem­na­tă din investiţiile realizate de produ­cătorul STMicroelectronics să mear­gă către Italia, un ultim semn al tensi­u­nilor din jurul legăturilor de business cu Franţa, scrie Bloomberg.

Italia, care deţine o participaţie în cadrul companiei, se opune unui nou mandat de trei ani pentru CEO-ul Jean-Marc Chery, considerând că in­vestiţiile acesteia favorizează Franţa.

Cu o capitalizare de piaţă de pes­te 40 de miliarde de euro, producăto­rul de semiconductori franco-italian este una din puţinele companii euro­pene de importanţă mondială în in­dus­­tria strategică a semiconductorilor.

Italia are ambiţii mari şi în altă industrie de vârf, cea a AI. Ţara vrea să înfiinţeze un fond de investiţii înzestrat iniţial cu 1 miliard de euro pentru promovarea proiectelor AI, a anunţat premierul Giorgia Meloni, conform Reuters.

Susţinut de CDP Venture Capital, o divizie a băncii de stat Cassa Depositi e Prestiti, fondu lar putea atrage încă 2 miliarde de euro de la sectorul privat.

Luna trecută, contractorul italian Webuild şi compania aerospaţială Leonardo au câştigat un contract de 4 milioane de euro pentru a studia fezabilitatea construirii unui tren de mare viteză bazat pe levitaţie magnetică, potrivit constructionbriefing.com.

Proiectul reprezintă un test preliminar pentru construirea de secţiuni ale unui linii maglev în Veneto.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO