Business Internaţional

Europenii sunt cuceriti mai greu de "sarmul" Disney

16.05.2005, 19:26 26

Dupa doi ani umbriti de conditiile de comert dificile si de un interes scazut din partea publicului, staff-ul Euro Disney spera ca parcul tematic din Paris sa se indrepte catre un viitor stabil, scrie Financial Times.

Grupul a anuntat o scadere a pierderilor pentru primul trimestru, de la 108,9 la 80,9 milioane de euro si a incheiat un proces complex de restructurare, prin care s-a creat un buget pentru investitii in noi atractii turistice. Ultima achizitie, Space Mountain 2, s-a deschis acum doua saptamani la parcul Disneyland si, precum proiectului asemanator, numit Aserosmith Rock''Roller-coaster, s-a dovedit un mare succes.

Insa satisfactia vizitatorilor Dinsneyland nu este o mare preocupare a presedintelui grupului, Andre Lacroix, care merge pe ideea ca oricum vizitatorii pleaca fericiti din parc si cu intentia de a se intoarce. Problema este cum sa atragi consumatorii prima data. "Tinta noastra este o piata formata din circa 122 milioane de europeni. Dintre acestia, numai o treime au vizitat parcul pana acum", spune Lacroix.

Reprezentantii companiei Walt Disney, care detine 39,7 procente din Euro Disney, declara ca li se pare mai usor sa atraga clienti catre parcul din Statele Unite. Presedintele Euro Disney spune ca piata americana este matura in acest domeniu.

"Functionam de 13 ani, insa in SUA parcul exista de 50. Suntem la inceputul drumului pentru acest produs, iar stabilirea unui nou concept, cum este Euro Disney, cere timp", a adaugat Lacroix.

Schimbarea trendului privind modul in care oamenii isi petrec vacantele in Europa ar putea functiona in favoarea grupului, considera Lacroix. "Oamenii opteaza acum pentru un numar mai mare de vacante, cu durata mai mica, lucru care noua ne convine. Exista sansa sa ne dezvoltam prin atragerea de noi turisti in fiecare tara".

Problemele Euro Disney au atins punctul culminant in vara anului 2003, cand compania a anuntat o scadere de 11% a cifrei de afaceri, din cauza conflictului din Irak. O noua echipa a luat conducerea proiectului, in ideea iesirii din criza.

Compania are acum un alt plan de afaceri, precum introducerea unor sezoane tematice si a unor noi atractii in fiecare an, pana in 2009. Euro Disney a facut publice rapoarte potrivit carora numarul vizitatorilor a crescut in perioada dintre octombrie 2004 si martie anul acesta, fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 5,6 la 5,7 milioane de vizitatori.

Totodata, grupul a beneficiat de o crestere a sumelor cheltuite de turisti in interiorul parcului si a gradului de ocupare a hotelurilor din cadrul complexului. Acestea au dus la o majorare a cifrei de afaceri, de la 471,1 la 494,1 milioane de euro.

Speed a adaugat ca grupul nu a stabilit un termen-limita pentru a se intoarce la situatia profitabila, insa a facut investitii semnificative pentru atractiile ce se vor aduaga parcului pana in 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels