Business Internaţional

Procter & Gamble cumpara Wella, intarindu-si pozitia din Europa

19.03.2003, 00:00 35

Compania Procter&Gamble (P&G), cel mai mare producator american de bunuri de larg consum a fost de acord sa cumpere compania germana Wella specializata in produse de ingrijirea parului, pentru suma de 6,5 miliade de euro, informeaza Financial Times.
P&G a ajuns la un acord cu familia StrA¶her care controleaza Wella, in baza caruia va achizitiona un pachet de 77,6% din actiunile cu drept de vot, pentru circa 3,2 miliarde de euro. In plus, P&G va prelua si datoriile Wella de 1,1 miliarde de euro. "Aceasta achizitie extinde mai mult afacerile P&G de pe segmentul produselor de frumusete din Europa si America Latina", a declarat directorul executiv al Procter & Gamble A.G. Lafley.
Procter & Gamble, care are marca de cosmetice Cover Girl si produsele de vopsire a parului Clairol, isi va adauga in portofoliu marci vandute in saloanele de frumusete precum vopseaua de par Koleston Perfect si sampoanele System Professional. Achizitia va impulsiona vanzarile din Europa, unde Procter & Gamble concureaza cu L'Oreal.
Achizitia a fost definitivata la inceputul saptamanii dupa ce cele patru ramuri ale familiei StrA¶her, care controleaza peste trei sferturi din actiunile Wella cu drept de vot, si-au rezolvat divergentele si au acceptat sa-si vanda pachetul catre compania americana. P&G se afla in discutii cu Well de cateva luni, dupa ce anterior incercase sa cumpere fara succes compania germana Beiersdorf producatorul cremelor Nivea.
Grupul P&G a fost nevoit sa ia o decizie rapida cu privire la compania specializata in produse de ingrijire a parului, dupa ce rivalul Henkel a anuntat, saptamana trecuta, ca a achizitionat la bursa aproape sapte procente din capitalul Wella.
Procter & Gamble isi vinde produsele mai ales prin magazine si farmacii, decat in saloane de frumusete, in timp ce Wella realizeaza aproximativ 47% din vanzarile sale in saloanele de lux. In plus, Wella are o licenta de 30 de ani pentru a distribui parfumurile Gucci cat si alte marci precum Gabriela Sabatini, care se vor adauga in protofoliul P&G care detine linia Hugo Boss.
Analistii sunt de parere ca P&G si Wella sunt complementare din punct de vedere geografic, avand in vedere ca Wella are o pozitie puternica in zone precum America Latina si Japonia unde P&G este mai slab reprezentat.
Procter & Gamble realizeaza 20% din vanzarile sale anuale in valoare de 40,2 mld.$ de pe urma cosmeticelor si a produselor de ingrijire a parului si pielii. Printre marcile sale de ingrijire a parului se numara Pantene, Head & Shoulders, Pert si Aussie.
Directorul executiv al companiei, A.G. Lafley care se afla in fruntea P&G din iunie 2000 a vandut marcile care aveau vanzari in stagnare si a incercat sa repozitioneze cele peste 250 de marci ale companiei pe linii de produse cu crestere rapida. Printre cele mai cunoscute marci ale companiei se numara detergentul Tide, chipsurile pringles si cafeaua Folgers.
"Wella este o companie din industria frumusetii, este un vehicol de crestere si cu siguranta creste mai repede decat scutecele si servetelele", a spus Bill Steele, analist la Banc of America. "Aceasta achizitie va intari prezenta lui Procter & Gamble in Europa", a adaugat Steele.
raluca.mirescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels