Business Internaţional

Unilever a obtinut un profit de 3,7 miliarde de euro

14.02.2006, 19:03 15

Gigantul produselor de larg consum, Unilever, a reusit sa-si majoreze profitul pe trimestrul patru pe baza unei cresteri sensibile a vanzarilor si a masurilor de reorganizare a activitatii, informeaza Financial Times.

Unilever detine brandurile Dove, Lipton Ice Tea si inghetata Ben&Jerry. Profitul obtinut de companie pe trimestrul patru a fost, conform datelor oficiale, de 684 de milioane de euro, comparativ cu pierderea de 144 de milioane de euro din aceeasi perioada a anului trecut.

Vanzarile au crescut cu 3,3 procente pana la 10,08 miliarde de euro, cu 32 de milioane de euro mai mult decat in perioada similara din 2004.

Specialistii considera ca la baza cresterii vanzarilor sta si bugetul mult mai mare alocat advertisingului si promotiilor.

Conform datelor oferite de Unilever, compania a cheltuit cu 500 de milioane de euro mai mult pe strategiile de marketing fata de 2004, cifrele totale ale bugetelor alocate pentru acest departament nu au fost insa facute publice.

Compania a inceput procesul de restructurare o data cu venirea lui Patrick Cescau in functia de presedinte executiv anul trecut. Unilever avea de fapt o structura divizionara, procesul decizional avand mult de suferit din cauza fluxului redus de informatii intre diferitele reprezentante ale companiei.

"Prioritatea a fost sa intram din nou in cursa", a declarat recent Cescau. "Am luat decizii de impact si ne-am stabilit obiective mai clare", a adaugat el. Pentru intreg anul 2005, Unilever a declarat un profit net de 3,77 miliarde de euro, in crestere cu 37% fata de 2,76 miliarde de euro in 2004. Un aport deosebit la aceste rezultate a avut si vanzarea diviziei de arome pentru 800 de milioane de euro.

Divizia de alimente congelate din cadrul Unilever a intrat de curand in atentia celor mai mari fonduri europene de investitii. APAX si Candover au prezentat companiei o oferta in valoare de 1,5 miliarde de euro pentru preluarea acestei afaceri.

Directorul executiv al grupului, Patrick Cescau, a declarat ca afacerile din domeniul alimentelor congelate au consemnat rezultate nesatisfacatoare, vanzarile scazand anul trecut cu 4,5%. Exceptie au facut activitatile din Italia, cu vanzari de 500 de milioane de euro si perspective favorabile de dezvoltare. Afacerile care vor fi vandute sunt patru fabrici de procesare din Marea Britanie si Germania, care realizeaza vanzari anuale de 1,4 miliarde de euro si unde lucreaza 3.500 de angajati. victor.rotariu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels